اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در تیپ 12 قائم (عج):

اسلام برای پیروزی نیازی به جنگ ندارد/ ماجراجویان عاقبت بدی خواهند داشت

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در تیپ 12 قائم (عج) سمنان گفت: اسلام برای پیروزی نیازی به جنگ ندارد؛ چرا که زیبایی‌های موجود در تار و پود اسلام هر انسان با درایتی را مجذوب خود می‌کند.

اسلام برای پیروزی نیازی به جنگ ندارد/ ماجراجویان عاقبت بدی خواهند داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل راسخی عصر امروز در نشستی با محوریت «وحدت شیعه و اهل سنت و پرداختن به دشمن مشترک آمریکا و اسرائیل» اظهار کرد: وحدت اسلامی و هم‏زیستی دینی و مسالمت‌آمیز مسلمانان یکی از اولویت‌های دینی است، چرا که در سایه وحدت می‌توان از ارزش‌های اسلامی پاسداری کرد.

وی افزود: اگر وحدت جامعه اسلامی را به دو مرحله زمان حیات و پس از رحلت پیامبر (ص) تقسیم کنیم، باید گفت که در زمان حیات پیامبر اکرم (ص) جامعه اسلامی همسو با ارشادهای ایشان بود و نظرات مخالف و معاند به واسطه حضور ایشان انجام می‌شد.

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در تیپ 12 قائم (عج) سمنان گفت: نباید از این موضوع غافل شد؛ چرا که افرادی در بدنه همین اسلام بودند که علی‏رغم شفافیت و پاکی اسلام باز هم به خاطر غرور عوامانه یا در خطر افتادن منافع خود، با ایشان مخالفت می‌کردند.

راسخی بیان کرد: به لطف تلاش‌های مستمر پیامبر اسلام (ص) و حمایت‌های حضرت خدیجه (س) و امام علی (ع)، انصار، مهاجران اسلام به درجه‌ای در جامعه دست یافتند که انسان‌ها از اقوام و طوایف فوج فوج در آن وارد می‌شدند و این اسلام ناب بود که در همه جا تبلیغ می‌شد.

وی افزود: در حال حاضر اسلام با داشتن تقریباً 1.5 میلیارد نفر مسلمان به یکی از بزرگ‌ترین ادیان الهی تبدیل شده است.

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در تیپ 12 قائم (عج) سمنان افزود: اهل سنت با شیعیان در اصول اسلام اشتراک و گاهی در بعضی مسائل کوچک و فرعی اختلاف سلیقه دارند.

راسخی ادامه داد: تمام تلاش مسلمانان اعم از شیعه و سنی دفاع از حریم اسلام است؛ چرا که کمتر مسلمانی را می‌توان یافت که در دفاع از اصول اسلام ضعیف عمل کند.

وی بیان کرد: آمریکا و اسرائیل دشمن شماره یک نه تنها اسلام، بلکه بشریت هستند؛ بنابراین جای تأسف است که گاه افراد یا گروه‌هایی تحت لوای اسلام دست به اعمالی می‌زنند که دست دشمن را در مبارزه با اسلام باز می‌گذارد.

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در تیپ 12 قائم (عج) سمنان گفت: هر گاه مسلمانان در قضیه وحدت همکاری کردند، دشمن با تمام توان به میدان آمد.

راسخی افزود: آمریکا و هم‌پیمانانشان خیلی خوب می‌دانند که اسلام برای پیروزی نیازی به جنگ ندارد؛ چرا که زیبایی‌های موجود در تار و پود اسلام هر انسان با درایتی را مجذوب خود می‌کند و این امر برای آمریکایی‌ها قابل تحمل نیست.

وی ادامه داد: در شرایط حاضر تنها راه برون‏‌رفت از این ورطه اتحاد مسلمانان و فراموش کردن اختلاف‌هاست و این امر، مهم‏ترین عامل برای شکست برنامه‌های آمریکا و اسرائیل است.

انتهای پیام/2249/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول