اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با طرحی جدید در کشور؛

باشگاه «مطالعه و کتابخوانی» در مشهد راه‌اندازی می‌شود

باشگاه «مطالعه و کتابخوانی» مشهد با رویکردی جدید و متفاوت به مقوله کتاب و ترویج مطالعه در مشهد افتتاح می‌شود.

باشگاه «مطالعه و کتابخوانی» در مشهد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فراغت مشهد، «باشگاه مطالعه و کتابخانه» مشهد با اهدافی چون ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه، احیای سنت کتابخوانی و استفاده بهینه از فرصت های فراغت و همچنین تبیین اهمیت کتاب از لحاظ محتوا و تاثیرگذاری در آگاهی انسان با رویکردی متفاوت و جدید نسبت به سایر نهادهای فعال توسط دبیرخانه کانون های فراغت مشهد راه‌اندازی می‌شود.

فعالیتهای «باشگاه مطالعه و کتابخانه» در قالب ویژه برنامه و جشنهای کتاب، گعده کتاب، انتشار ویژه نامه، اردوهای بازدیدی از مراکز مرتبط و اردوهای تفریحی، مسابقه کتاب و همچنین دوره‌های آموزشی با موضوعاتی چون مهارت‌های مطالعه، خلاقیت، تفکر سیستمی، بهره‌وری فردی، دوره های نویسندگی، چشم‌اندازنویسی فردی، شاهنامه‌خوانی و غیره برگزار می‌شود.

اعضای این باشگاه علاوه بر امکان استفاده از خدمات ویژه سایت «باشگاه مطالعه و کتابخوانی» می توانند از تخفیف ویژه خرید کتاب و محصولات فرهنگی، عضویت رایگان در کتابخانه های طرف قرار داد با باشگاه، شرکت در ویژه برنامه‌ها و اردوهای باشگاه و غیره بهره‌مند شوند.

دوره آزمایشی این طرح از ابتدای مهرماه به مدت سه ماه در محله محمد آباد مشهد توسط کانون فراغت منطقه شش مشهد، ایده پرداز این طرح، برگزار می شود و پس از تصحیح و رفع نواقص آن، دبیرخانه کانون های فراغت مشهد علاوه بر اینکه این طرح را در تمام مناطق مشهد اجرا می‌کند این آمادگی را دارد تا در این زمینه با تشکل‌های فعال در عرصه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی همکاری کند.

کانون فراغت منطقه شش طرح آزمایشی «باشگاه مطالعه و کتابخانه» محله محمدآباد مشهد را با همکاری شورای اجتماعی این محله، مجموعه فرهنگی طاها، نهضت پوسترهای انقلاب، مجتمع فرهنگی انتشاراتی کتاب‌پردازان و سایر تشکل های فرهنگی و فراغتی منطقه برگزار می‌کند؛ این کانون همچنین در نظر دارد پس از رایزنی‌های لازم این طرح را در شش ماهه دوم سال جاری در محله پورسینا مشهد، از مناطق محروم در عرصه فرهنگی و فراغتی برگزار کند.

انتهای پیام/2202/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول