اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم مطرح کرد

مشکل گرانی کاغذ سدی در مسیر نشر کتاب‌های دینی

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم گفت: مشکل کاغذ و توزیع کتاب‌ها مهم‌ترین مشکل کتاب‌های دینی است که امیدواریم با تدبیر دولت و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مشکل برطرف شود.

مشکل گرانی کاغذ سدی در مسیر نشر کتاب‌های دینی

حمید خرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت نشر استان قم اظهار کرد: این انتظار وجود دارد که حوزه نشر کتب دینی سر و سامان پیدا کند، زیرا مشاهده می‌شود فعالیت نشر کتاب در بسیاری از انتشارات متوقف شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید یارانه کاغذ حداقل به کتاب‌های دینی و مذهبی بازگردانده شود تا بتوانیم شاهد تغییر و تحولی در بازار نشر باشیم.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم عنوان داشت: اگر کتاب‌های دانشگاهی و کمک درسی به صورت آزاد چاپ شوند، به دلیل نیازی که با این کتاب‌ها وجود دارد، مردم نسبت به آنها اقبال عمومی نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت کاغذ و کتاب مشاهده می‌شود که کتاب‌های دینی از سبد خانوار خارج شده است، گفت: اگر مشکل گرانی کاغذ حل شود مسائل دیگر حوزه نشر به صورت خود به خود برطرف می‌شوند.

خرمی با بیان اینکه اکنون بیش از هزار ناشر در استان قم مشغول فعالیت هستند، عنوان داشت: اگر مشکل گرانی کاغذ برطرف شود اثر خوبی در بازار نشر می‌گذارد و کتاب ارزان‌تر به دست مصرف‌کننده می‌رسد و از ضرر ناشران نیز جلوگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکل کاغذ و توزیع کتاب‌ها مهم‌ترین مشکل کتاب‌های دینی است که امیدواریم با تدبیر دولت و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مشکل برطرف شود.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم عنوان داشت: بسیاری از ناشران به دلیل آنکه چاپ کتاب برای آنها مقرون به صرفه نیست کارشان را تعطیل کردند، بنابراین برای حل مشکل این بخش می‌توان مانند گذشته یارانه پرداخت کرد و کنترل و بررسی در زمینه مصرف آن صورت گیرد.

وی با اشاره به عوامل تهدید کننده افزایش قیمت کتاب گفت: اگر جامعه‌ای به سمت کتاب و کتابخوانی نرود، روز به روز فرهنگ مردم پایین‌تر می‌آید و عواقب خوبی دربر ندارد.

خرمی ادامه داد: همان‌طور که جسم ما به غذا نیاز دارد، روحمان نیز به غذای فکری نیاز دارد که می‌توان با مطالعه کتاب به این نیاز پاسخ گفت.

وی به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: عرضه کتاب‌ها در نمایشگاه‌ها کمک قابل توجهی به ناشر برای فروش کتاب‌ها و تقویت فرهنگ کتابخوانی می‌کند، بنابراین لازم است حمایت‌های موجود در این بخش تقویت شوند.

انتهای پیام/78003/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول