اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طومار گمانه‌زنی‌های بی‌اساس استانداری ایلام در هم پیچید

تمام گزینه‌های طرح شده برای تصدی مدیریت استان ایلام شایعه و کذب محض است

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، سیروان، ملکشاهی و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام گزینه‌های طرح شده برای تصدی مدیریت استان ایلام شایعه و کذب محض است.

تمام گزینه‌های طرح شده برای تصدی مدیریت استان ایلام شایعه و کذب محض است

احمد شوهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام با بیان اینکه تاکنون هیچ گزینه‌ای برای تصدی مدیریت استان ایلام طرح نشده است، اظهار داشت: دیداری با وزیر کشور پیرامون انتخاب استانداران استان‌های مختلف کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: رحمانی فضلی وزیر کشور دیدگاهش درباره کل استان‌های کشور این بود که استانداران را با مشورت با نمایندگان مجلس و نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها انتخاب می‌کنم.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، سیروان، ملکشاهی و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از رای گیری کابینه و بعد از رای گیری سلسه جلساتی با وزیر کشور برگزار شده و این جلسات مختص مجمع نمایندگان استان ایلام نبوده بلکه همه مجمع نمایندگان استان‌های کشور با وزیر دیدار داشته‌اند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: مجمع نمایندگان استان ایلام نیز دیداری با رحمانی فضلی وزیر کشور داشته است.

شوهانی تصریح کرد: وزیر کشور درباره انتخاب استانداران به چند شاخص اشاره کرد که رویکرد اقتصادی فرد مورد نظر، هماهنگی با گفتمان دولت، هماهنگی با نمایندگان مجلس و نظرخواهی از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مهم‌ترین این شاخصه‌ها بود.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، سیروان، ملکشاهی و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر کشور بنا دارد برای همه استان‌های کشور استاندارانی را با مشورت طرفین تعیین کند.

تاکنون هیچ گزینه‌ای برای تصدی مدیریت استان ایلام طرح نشده است

وی با اشاره به اینکه از دیگر استان‌های کشور خبر ندارم ادامه داد: اما آنچه که درباره استان ایلام می‌دانم در جلسه مشترکی که بین مجمع نمایندگان استان ایلام و وزیر کشور برگزار شد از سوی هر دو طرف نامی از شخص خاصی برای تصدی استانداری ایلام طرح نشد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: مجمع نمایندگان استان ایلام نیز بدون ذکر نامی تنها شاخصه‌های مد نظر خود را در خصوص استاندار ایلام طرح کرده است.

مجمع نمایندگان ایلام از استاندار بومی و در صورت نبود از استاندار غیر بومی استقبال می‌کند

شوهانی تصریح کرد: در مرحله نخست خواستار استاندار بومی بوده و در شرایطی که فردی با مشخصات مورد نظر در استان یافت نشد از استاندار غیر بومی هم استقبال می‌کنیم.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، سیروان، ملکشاهی و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون نیز هیچ گزینه‌ای از سوی وزارت کشور و هیچ گزینه‌ای از سوی مجمع نمایندگان استان ایلام به وزارت کشور برای تصدی مدیریت ایلام معرفی نشده است.

وی ادامه داد: تمام گمانه‌زنی‌ها از سوی افراد و گروه‌هایی که خارج از حیطه وظایف خود سخن می‌گویند بی‌اساس و کذب محض بوده و من به عنوان نماینده مجلس که بارها با شخص وزیر کشور دیدار و ملاقات داشته‌ام سخنی درباره این افراد نشده است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: هرکسی هم ادعایی در این زمینه داشته باشد جز دروغی بزرگ و شایعه‌ای بیش نیست.

شوهانی تصریح کرد: به عنوان مثال امروز شخصی با بنده تماس تلفنی گرفت که رزومه‌ام را تحویل گرفتند من از وی پرسیدم چه مرجعی رزومه شما را تحویل گرفته است، وی در پاسخ گفت کمیته انتصابات فلان گروه.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، سیروان، ملکشاهی و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: نکته جالب آن است این گروه‌ها و افراد که خودشان برای خودشان کمیته انتصابات تشکیل می‌دهند هیچ محلی از اعراب نداشته و هیچ توانی در عزل و نصب دیگران ندارند و این مسائل شایعه و دروغ است.

وی ادامه داد: در این میان اسامی 20 تا 30 نفر به صورت شایعه در استان طرح شده که کار درست و معقولی نیست.

این نماینده مجلس اضافه کرد: برخی از گروه‌ها و افرادی که بانی این شایعه‌پراکنی‌ها و گمانه‌زنی‌های بی‌مورد و اساس هستند بنده را نیز دعوت کردند اما تاکنون خوشبختانه من در هیچ کدام از جلسات آنان شرکت نکرده‌ام.

گروه‌ها وارد عزل و نصب مدیران استان ایلام نشوند و اگر می‌توانند برای خود مسئولیت دست و پا کنند

شوهانی تصریح کرد: این گروه‌ها نباید وارد عزل و نصب در استان ایلام شوند چون نتیجه‌ای نداشته و فقط بر شایعه‌سازی‌ها کمک می‌کند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، سیروان، ملکشاهی و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: این افراد اگر می‌توانند به جای گمانه‌زنی و شایعه‌پراکنی به دنبال مسئولیتی برای خود باشند.

وی ادامه داد: خط و نشان کشیدن برای مدیران استان و تعیین استانداری کار پسندیده‌ای از سوی این گروه‌ها و افراد نیست که امیدوارم این موضوع را ادامه ندهند.

انتهای پیام/2246/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول