اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان

امسال 25 مدرسه حاشیه راه‌ها ایمن سازی فیزیکی می‌شود

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان گفت: امسال 25 مدرسه حاشیه راه‌ها ایمن سازی فیزیکی می‌شود.

امسال 25 مدرسه حاشیه راه‌ها ایمن سازی فیزیکی می‌شود

علیرضا مجرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: به دلیل لزوم آموزش دانش آموزان مدارس واقع در حاشیه راه‌های استان، برای عبور و مرور ایمن در مسیر خانه تا مدرسه و عبور از عرض جاده، بطور کلی تعداد 300 مدرسه در حاشیه راه‌های استان شناسایی شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سرعت زیاد وسائط نقلیه در جاده‌ها سبب می‌شود آمار کشته شدگان عابران پیاده در حریم جاده‌ها حتمی و رو به افزایش باشد، به طوری که در سال گذشته در 5 درصد تلفات جاده‌ای معادل 43 عابر پیاده بر اثر تصادف جان خود را درحاشیه جاده‌ها از دست داده‌اند که بسیاری از آنان را دانش آموزان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌هایی است که باید توجه بیشتری به آن در زمینه ایمن سازی فیزیکی مدارس شود.

این مسئول اذعان داشت: تاکنون به تعداد دو هزار و 500 دانش‌آموز واقع در حاشیه راه‌های استان آموزش‌های نرم افزاری و ارتقاء سطح آگاهی ترافیکی داده شده است که از اقدامات انجام گرفته در این خصوص می‌توان به شناسایی مدارس به لحاظ نزدیک بودن به حریم راه، خرید اقلام و تجهیزات ترافیکی مورد نیاز دانش آموزان، اجرای برنامه‌های آموزش ایمنی تردد در مدارس واقع در حاشیه راه‌های استان برای افزایش آگاهی دانش‌آموزان، ارائه مطالب بسیار مهم ترافیکی آموزشی دانش‌آموزان و گذربان مدارس از طریق مربیان و کتب آموزشی و خرید تجهیزات ایمنی مورد نیاز گذربانان مدارس و پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان از طریق چاپ پیک‌های ایمنی اشاره کرد.

وی گفت: به منظور اجرای آرام سازی ترافیک وسایل نقلیه عبوری در مقابل مدارس واقع در حاشیه راه‌های استان، تعداد 92 مدرسه ایمن سازی فیزیکی شده است و در سال‌جاری نیز تعداد 25 مدرسه برای ایمن سازی فیزیکی شناسایی و در نظر گرفته شده که کار ایمن سازی فیزیکی در آنان در حال انجام است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های سیستان و بلوچستان ضمن آرزوی توفیق برای تمام دانش آموزان از آنان خواست تا به نکات ایمنی توجه ویژه داشته باشند تا سال تحصیلی موفقی را پشت سر بگذارند.

انتهای پیام/75004/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول