اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صندوق مهر امام رضا(ع) آذربایجان‌شرقی تشریح کرد

چاره‌اندیشی صندوق مهر امام رضا (ع) برای اقساط معوقه دریافت‌کنندگان تسهیلات

مدیر صندوق مهر امام رضا(ع) آذربایجان‌شرقی گفت: صندوق مهر امام رضا طرحی را به مدت 15 روز برای بازپرداخت معوقات مشتریان خود اجرا می‌کند.

چاره‌اندیشی صندوق مهر امام رضا (ع) برای اقساط معوقه دریافت‌کنندگان تسهیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی زارعی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در اهر اظهار کرد: در صورت تمایل افرادی که اقساط معوقه به این صندوق دارند می‌توانند تا 15 روز آینده نسبت استفاده از مزایای طرحی که برای این منظور در نظر گرفته شده اقدام کنند.

وی افزود: براساس این طرح که نوعی استمهال به شمار می‌رود برای معوقات مشتریان تسهیلات خاصی در نظر گرفته شده به نحوی که صندوق با تسهیلاتی که به این افراد می‌دهد معوقات آنها را تسویه و معوقات را در قالب این تسهیلات اقساط بندی و از دارندگان معوقات آنها را دریافت می‌کند.

زارعی این طرح را شامل تسهیلاتی عنوان کرد که بین سال‌های 72 تا 89 چه از صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی و چه از صندوق مهر امام رضا دریافت شده است به شرطی که تسهیلات تبدیل به دین حال شوند.

زارعی با اشاره به اینکه به این منظور 30 میلیارد ریال برای استان آذربایجان‌شرقی اعتبار اختصاص یافته است، گفت: این تسهیلات صرفا برای معوقات تا سقف 50 میلیون ریال پرداخت می‌شود و در صورتی که معوقات دریافت کننده تسهیلاتی بیش از این رقم باشد باید مابه التفاوت آن را پرداخت کند.

این مقام مسئول در سیستم بانکی استان پیش بینی کرد در آذربایجان شرقی 600 نفر واجد شرایط برای این منظور در استان وجود داشته باشد که صندوق مهر امام رضا زمینه رای برای پرداخت معوقات آنها فراهم آورده است.

وی این طرح را در راستای ایفای رسالت صندوق مهر امام رضا در جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد جامعه عنوان کرد.

اتصال صندوق مهر امام رضا(ع) به شبکه شتاب بانکی کشور

وی از اتصال صندوق مهر امام رضا(ع) به شبکه شتاب بانکی کشور خبر داد و افزود: با اجرای این طرح ضمن تسهیل و تسریع در ارائه خدمات مراجعین به این بانک، در کمترین زمان ممکن استعلام لازم سایر بنگاه‌های اقتصادی و بانک‌ها انجام می‌شود که این امر نقش موثری در رضایتمندی ارباب رجوع و مراجعان به این صندوق را دارد.

زارعی فرق تسهیلات ارائه شده توسط این صندوق نسبت به سایر بانک‌ها را در سود بانکی آنها برشمرد و افزود: سرمایه در گردش اعطایی از سوی این صندوق با سود 4 درصد بوده که این رقم در سایر بانک‌ها از 18 درصد تا 27 درصد است که این امر می‌تواند در حل مشکل نقدینگی صنوف و بنگاه‌های کوچک اقتصاد و زود بازده کمک قابل توجهی نماید و همچنین این صندوق تمهیداتی اندیشیده که با گردش حساب در صندوق این رقم در موعد مقرر دوباره قابل تمدید باشد.

این مقام مسئول از پرداخت بیش از 860 فقره تسهیلات هزینه ازدواج برای زوج‌های جوان با اعتباری قریب به 30 میلیارد ریال خبر داد.

پرداخت بیش از 1500 میلیارد ریال تسهیلات بازسازی مناطق زلزله‌زده

زارعی از مشارکت صندوق مهر امام رضا(ع) در بازسازی مناطق زلزله‌زده خبر داد و افزود: با وجود اینکه تسهیلات بانکی از محل این صندوق 300 میلیارد ریال پیش‌بینی شده بود با پیگیری انجام شده این رقم به 1500 میلیارد ریال افزایش و در قالب تسهیلات در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت که در بازسازی مناطق زلزله‌زده روستایی هزینه شود.

انتهای پیام/60002/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول