اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بوشهر در مجلس مطرح کرد

افراط در رفتار سیاسی برخی سرپرستان وزارتخانه‌های دولت یازدهم

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت: در انتخاب برخی از سرپرستان سه وزارتخانه مورد نظر از اشخاصی استفاده شده که نه تنها اعتدال در رفتار را نشان نداده‌اند بلکه گزارش‌هایی مبنی بر افراط در رفتار سیاسی خود نشان داده‌اند.

افراط در رفتار سیاسی برخی سرپرستان وزارتخانه‌های دولت یازدهم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالکریم جمیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص انتخاب سرپرستانی که برای وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و وزارت علوم منصوب شده‌اند، اظهار داشت: نفس اقدام به نصب سرپرست از طرف رئیس جمهوری یک امر قانونی است اما انتظار این است که روش اعتدال برای رئیس دولت باید در همه موارد و مواقع ظهور داشته باشد که به نظر می‌رسد در انتخاب برخی از سرپرستان سه وزارتخانه مورد نظر از اشخاصی استفاده شده است که نه تنها اعتدال در رفتار را نشان نداده‌اند بلکه گزارش‌هایی مبنی بر افراط در رفتار سیاسی خود نشان داده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد رئیس جمهور محترم با تجارب ارزشمندی که دارند و تجربه‌هایی که در همین مدت کسب خواهند کرد در انتخاب هر سه وزیر برای وزارتخانه‌های مورد نظر با همکاری مجلس بر روش اعتدالی خویش عملا پافشاری داشته باشند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تغییر و تحولات و عزل و نصب‌هایی که در وزارت علوم انجام گرفته را امری غیر قابل قبول دانست، و ابراز داشت: هرچند در این مورد صراحت قانونی وجود نداشته باشد لکن موارد مشابهی دارد که سرپرستان از عزل و نصب و تصمیمات اساسی منع شده‌اند.

جمیری فلسفه اصل رأی اعتماد برای وزرا را اعتماد به توانمندی وزیر در انجام مأموریت خویش در همه عرصه‌ها از جمله تغییر و تبدیل مدیران دانست، و گفت: سرپرست از این اعتماد نمایندگان برخوردار نیست.

وی اضافه کرد: دوران مسئولیت سرپرست محدود است و با داشتن عنوان سرپرستی، اداره موقت وزارتخانه تا انتخاب وزیر به عهده اوست و هیچ کس برنامه دراز مدتی از او طلب نمی‌کند بنابراین تغییر و تبدیل در چارچوب برنامه‌های دراز مدت تعریف می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد دولت در معرفی سه وزیر وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و وزارت علوم از نیروهای توانمند، با تجربه، متخصص و ولایتمدار که در طول دوران سوابق خود این مشخصات را به اثبات رسانیده باشند استفاده کند.

انتهای پیام/66006/س30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول