اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اسبق مرکز مطالعات جنگ سپاه تاکید کرد

برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس راهکاری مثبت برای انتقال مفاهیم به نسل جوان

رئیس اسبق مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌هایی در حوزه دفاع ‌مقدس را راهکاری مثبت برای انتقال مفاهیم سال‌های جنگ به نسل امروزی بیان کرد.

برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس راهکاری مثبت برای انتقال مفاهیم به نسل جوان

 محمد کرمی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: هشت سال جنگ تحمیلی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است و این هشت سال جنگی بود که به‌واسطه حکام منطقه به‌منظور سرنگونی و یا تجزیه ایران بر ملت ما تحمیل شد.

وی با تاکید بر اینکه در آن هشت سال، دولت‌های غربی به‌ همراه منافقین به رژیم بعث عراق علیه ایران کمک کردند، گفت: بسیاری از مسئولان دولت بعث عراق بر این اعتقاد بودند که کشور تجزیه‌ شده ایران بهتر از کشوری واحد است و به‌منظور دست‌یابی به این هدف تلاش می‌کردند.

این فرمانده نظامی دوران دفاع مقد‌س با اشاره به کودتای نوژه در آن سال‌ها گفت: این کودتا نمونه‌ای کوچک از تلاش دشمنان به ‌منظور سرنگونی ایران بود که با عنایات پروردگار و هوشیاری مردم به رهبری امام خمینی(ره) با شکست مواجه شد.

ناتوانی دروس اختیاری دفاع مقدس در دانشگاه‌ها در انعکاس واقعیت‌ها

به گفته نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، یکی از پدیده‌های انقلاب اسلامی ایران، جنگ هشت سال دفاع مقدس بوده که با مقاومت ایران موجب سرافرازی ملت شده است.

وی با بیان اینکه بیان خاطرات این دوران نشانی از رادمردی و رشادت رزمندگان و بسیجیان برای جوانان امروزی است، افزود: گنجانده‌شدن دروسی در زمینه دوران دفاع‌مقدس در دو سیستم دانشگاهی و آموزش‌وپرورش گویای اهمیت انتقال این مفاهیم به نسل جدید است.

رئیس اسبق مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: گنجانده‌ شدن واحدهایی مربوط به دوران دفاع‌مقدس به‌ صورت اختیاری در دانشگاه‌ها موجب شده که آن‌طور که شایسته است این مفاهیم به نسل جوان دانشگاهی منتقل نشود و نتواند واقعیت آن دوران را به نمایش بگذارد.

کرمی‌راد برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌هایی در حوزه دفاع‌مقدس را راهکاری مثبت برای انتقال مفاهیم سال‌های جنگ به نسل امروزی بیان کرد و افزود: سزاوار است کارهای بزرگی در حوزه سینما و فیلم‌نامه‌نویسی در زمینه ارمغان سال‌های جنگ تحمیلی انجام شود و یا به چاپ برسد و در مقاطع مختلف توزیع شده و به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/2700/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول