اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه مشهد:

بانوان جامعه اسلامی الگوی بی‌بدیل زنان جهان هستند

استاد حوزه و دانشگاه مشهد گفت: بانوان جامعه اسلامی الگوی همه زنان آزاده در حفظ کیان خانواده و اسلام در جهان و الگویی بی‏‌بدیل برای همه زنان جهان هستند.

بانوان جامعه اسلامی الگوی بی‌بدیل زنان جهان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام محمد کدخدارستم پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای زن و شهید شاخص بسیج مستضعفان، طاهره هاشمی که با حضور اقشار مختلف شاهرود برگزار شد، در سخنانی با تبریک دهه کرامت و میلاد بانوی کرامت و امام رضا (ع) با اشاره به زندگی حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار کرد: فاطمه معصومه (س) خواهر بزرگوار امام رضا (ع) بودند که برای زیارت برادر از مدینه عازم مشهد شدند و در بین راه توسط دشمنان اسلام و شیعه بعد از طی دوران بیماری به شهادت رسیدند و در قم مدفون شدند.

وی افزود: مقام این بانو به اندازه‌ای بالاست که در روایات، زیارت قبر ایشان با زیارت قبر حضرت فاطمه زهرا (س) در اجر و مزد برابری می‏‌کند و زیارت قبر این حضرت بهشت را بر انسان واجب می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه مشهد تصریح کرد: دارا بودن این مقام و مرتبه جز با تربیت نفس و درک امامان بزرگ‏وار میسر نخواهد شد و حضرت معصومه (س) این ویژگی‌ها را دارا بود و به این مقام رسید.

کدخدارستم خاطرنشان کرد: بانوان جامعه ایرانی نیز اگر می‌خواهند به مقام این بانو برسند، باید با نفس خود مقابله کنند و در تحت تعلیم اسلام و قرآن قرار گیرند.

وی افزود: نمونه‌های رسیدن به این درجات، شهدای زن هستند که نشان دادند از مردان کم که ندارند هیچ، جلوتر از آن‏ها نیز هستند و در رسیدن به قرب الهی مراحل را یکی پس از دیگری طی کردند.

استاد حوزه و دانشگاه مشهد تأکید کرد: بانوان جامعه اسلامی الگوی همه زنان آزاده در حفظ کیان خانواده و اسلام در جهان و الگویی بی‌بدیل برای همه زنان جهان هستند.

کدخدارستم یادآور شد: در دوران دفاع مقدس، زنان دوشادوش مردان در جبهه‌ها به خدمت‌رسانی به رزمندگان مشغول بودند و در پشت جبهه نیز زنان در پشتیبانی از رزمندگان فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای انجام می‌دادند.

وی گفت: وجود زنان شهید نشان از حضور تأثیرگذار آنان در تمام عرصه‌های انقلاب اسلامی دارد و نشان می‌دهد که زن مسلمان هر جا که احساس تکلیف کند و دینش اجازه بدهد، به میدان آمده و از خودگذشتگی می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه مشهد تصریح کرد: همه بانوان جامعه ایرانی باید بدانند که تربیت‏‌کننده نسل آینده جامعه هستند و باید خود را برای پرورش نسلی باتقوا و باایمان و با معرفت و بصیرت برای پیشبرد اهداف عالی انقلاب اسلامی آماده کنند.

وی تأکید کرد: نسل نوجوان و جوان باید بداند شهدا که بودند و برای چه هدفی به جبهه‌ها رفتند و در این راه از جان خود گذشتند تا ما بمانیم؛ مادران به عنوان متولیان اصلی تعلیم و تربیت باید این سیره را منتقل کنند.

در این یادواره شهدا، فیلم زندگی شهیدطاهره هاشمی، شهید شاخص سازمان بسیج مستضعفان پخش و از مادران شهدا حاضر در جلسه تجلیل شد.

انتهای پیام/2249/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول