اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه مشهد:

حاکمان ساده‏‌زیست به زیردستان خود توجه دارند/ مسئولان درد جامعه را درک کنند

استاد حوزه و دانشگاه مشهد گفت: اگر حاکمان ساده‏‌زیست باشند، به زیردستان خود رحم و توجه دارند و درد جامعه را درک می‏‌کنند و در جهت رفع آن برخواهند آمد.

حاکمان ساده‏‌زیست به زیردستان خود توجه دارند/ مسئولان درد جامعه را درک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام محمد کدخدارستم صبح امروز در یادواره شهدا و ایثارگران منطقه باغزندان شاهرود که با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) باغزندان شاهرود برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، به لزوم برگزاری یادواره‏‌های شهدا اشاره کرد.

وی اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا در این ایام نشان از کرامت شهداست که مجلس آنها در دهه کرامت و میلاد اهل بیت (ع) برگزار می‌شود و ما که شرکت‏‌کننده این مراسم هستیم، حتماً تحت توجه اهل بیت (ع) و شهدا خواهیم بود.

کدخدارستم خاطرنشان کرد: شهدا زمان‌شناس و آگاه به زمانه بودند و با شناخت شرایط و با تبعیت از اسلام و قیام سالار شهیدان، حرکت خود را آغاز کردند و نتیجه این حرکت، حیات برای جامعه اسلامی است.

استاد حوزه و دانشگاه مشهد افزود: شهدا دارای ویژگی‌های گوناگونی بودند که برای فیض شهادت انتخاب شدند و از آن جمله، ساده‏‌زیستی و اخلاص در عمل بود.

وی تصریح کرد: این دو ویژگی مهم شهدا بود که آنان را از آحاد جامعه متمایز می‌کرد و سبب شد تا دست‏‌چین خان پروردگار شوند و در بهشت میهمان خداوند سبحان باشند.

کدخدارستم با بیان اینکه ساده‏‌زیستی جلوی بسیاری از فسادها را خواهد گرفت، گفت: وقتی رهبر فرزانه انقلاب فرهنگ ساده‏‌زیستی را در جامعه مطرح می‌کنند، نشان از وجود فسادهای گوناگونی است که به سبب تجملات و دنیاگرایی به وجود آمده است.

وی افزود: امروز باید ساده‏‌زیستی شهدا الگویی برای همه جامعه باشد؛ چرا که اگر ساده‌‏زیست بودیم و دنیا را نخواستیم، می‌توانیم ایثار و از خودگذشتگی داشته و به فکر جامعه باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه مشهد تصریح کرد: وقتی حاکمان ساده‌‏زیست باشند، به زیردستان خود رحم و توجه دارند و درد جامعه را درک می‏‌کنند و در جهت رفع آن برخواهند آمد و این نکته‌ای بسیار مهم است.

وی تأکید کرد: بعد از ساده‌‏زیستی، اخلاص در عمل اهمیت پیدا می‌کند؛ زیرا انسانی که ساده‌زیست است، اعمالی را انجام می‌دهد که برای کسب رضایت خداوند است.

کدخدارستم با اشاره به اینکه اخلاص در عمل باعث حرکت در مسیر حق و صراط مستقیم خواهد بود، افزود: شهدا تمام اعمالشان با توجه به نیت خالص و برای خدا بود که توانستند در جبهه‏‌ها برابر دشمنان جهان با دست خالی ایستادگی کنند و این رمز پیروزی ما بر استکبار جهانی است.

وی تصریح کرد: اگر امروز قدرت‌های جهانی ایران را به عنوان یک کشور تأثیرگذار در جهان می‌شناسند، به خاطر اخلاص در عمل و کارکرد انسان‌های وارسته‌ای مانند شهدا و ایثارگران است.

استاد حوزه و دانشگاه مشهد بیان کرد: اخلاص در عمل و ساده ‌زیستی می‌تواند به ما در ساخت تمدن بزرگ اسلامی کمک کند؛ چرا که این دو عنصر ما را از بسیاری از مفسده‌ها و غفلت‌ها رهایی می‌دهد.

در این یادواره، قاسم رضایی از سازمان بسیج مداحان صدا و سیما به اجرای مدیحه‌سرایی در وصف شهدا و اهل بیت (ع) پرداخت.

انتهای پیام/2249/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول