اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس درمانگاه جوادالأئمه (ع) دامغان مطرح کرد

روند رو به رشد بیماری‌های مزمن در کشور/ لزوم اصلاح جنبه‌های مختلف سبک زندگی

رئیس درمانگاه جوادالأئمه (ع) دامغان، با اشاره به روند رو به افزایش بیماری‌های مزمن جسمی و روحی در کشور، اصلاح جنبه‌های مختلف سبک زندگی در تمام اقشار جامعه را لازم دانست.

روند رو به رشد بیماری‌های مزمن در کشور/ لزوم اصلاح جنبه‌های مختلف سبک زندگی

محمدعلی صرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان با موضوع سبک زندگی اسلامی و الگوهای درست تحرک بدنی اظهار کرد: سبک زندگی ترکیبی از الگوهای رفتاری و عادات فردی بوده و شامل جنبه‌های مختلفی نظیر تغذیه، تحرک بدنی و برخوردهای اجتماعی است.

وی با بیان اینکه افراد دارای سبک زندگی مناسب از سلامت بیشتری برخوردار هستند، افزود: این موضوع برای جوانان و نوجوانان که سرمایه جامعه محسوب می‌شوند، دارای اهمیت بیشتری است.

رئیس بهداری سپاه دامغان عنوان کرد: در اثر پیدایش صنایع و علوم بعد از انقلاب صنعتی در غرب سهم زیادی از رنج و گرفتاری بشر دیروز که به واسطه ناتوانی برابر مشکلات ابراز می‌کرد، از میان رفته است؛ زیرا دانش قسمت اعظم بار مشقت انسان را بر دوش ماشین‌آلات صنعتی گذاشته است.

صرفی عنوان کرد: غرب بعد از انقلاب صنعتی در پی منابع تولید و بازار مصرف بوده و به همین دلیل سبک زندگی مردم را نشانه گرفته و با ایجاد نیازهای کاذب به وسیله تبلیغات گسترده، ضمن ایجاد بازار مصرف برای تولیدات خود، سعی در تغییر اعتقادات آنها دارد.

وی تصریح کرد: کشورهای صنعتی برای رسیدن به اهداف خود اعم از تسلط سیاسی، اقتصادی و ... از راه تغییر سبک زندگی وارد می‌شوند.

رئیس درمانگاه جوادالأئمه (ع) دامغان اشاره کرد: آمریکایی‌ها بهترین راه تسلط بر کشورها و استعمار آنها را آمریکایی کردن سبک زندگی مردم آن کشور بدون توجه به رنگ، نژاد و دین می‌دانند؛ یعنی عملاً بدون جنگ به اهداف سیاسی و اقتصادی خود می‌رسند.

صرفی گفت: بخش صنعتی غرب در اوج پیشرفت و ترقی قرار گرفته؛ اما زندگی معنوی و انسانی مردم به حد صفر رسیده و اخلاق انسانی تزلزل کرده و عوامل اختلاف و کشمکش مردم توسعه یافته است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان جهانی بهداشت با توجه به تغییراتی که سبک زندگی ماشینی روی سبک زندگی جوامع مختلف داشته، بهره‌وری از آموزه‌های دینی در اصلاح سبک زندگی را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس بهداری سپاه دامغان عنوان کرد: این سازمان به منظور کاهش عوامل خطر بیماری‌های مزمن چاقی، دیابت، فشار خون بالا، پوکی استخوان و سرطان، اصلاح سبک زندگی بر اساس تعالیم مذهبی را پیشنهاد کرده است.

صرفی با اشاره به تعالیم قرآن و روایات بیان کرد: اگر از دستورات این آیین آسمانی پیروی و قوانین آن به درستی اجرا شود، قسمت اعظم مشکلاتی که امروز گریبان‌گیر بشریت شده است، از جامعه انسانی رخت بر‌می‌بندد.

وی با بیان اینکه اسلام بر سلامت و تعالی جسم و روح و پالایش از آلودگی‌ها تأکید دارد، افزود: سلامت روح و تعالی جان از دیدگاه دین بسیار مهم‏‌تر از سلامت جسم بوده و جسم و تن مرکبی برای رشد معنوی انسان است.

رئیس درمانگاه جوادالأئمه (ع) دامغان با اشاره به روند رو به افزایش بیماری‌های مزمن جسمی و روحی در کشور، اصلاح جنبه‌های مختلف سبک زندگی در تمام اقشار جامعه را لازم و ضروری دانست و گفت: بهره‌گیری از آموزه‌های دینی می‌تواند راه حل مناسبی برای تمامی مشکلات و بیماری‌های عصر حاضر محسوب شود.

صرفی گفت: منابع اسلامی به ویژه تشیع از نظر وجود توصیه‌ها و دستورات مربوط بر جنبه‌های مختلف سبک زندگی بسیار غنی هستند و توجه و عمل به این آموزه‌ها سلامت جسم و روح انسان را تضمین می‏‌کند.

رئیس درمانگاه جوادالأئمه (ع) دامغان افزود: با توجه به اینکه که سبک زندگی در اعتقادات ما مؤثر بوده و باورهای ما را دست خوش تغییراتی کرده؛ بنابراین شناخت سبک زندگی اسلامی از ضروریات جوامع اسلامی است.

انتهای پیام/2249/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول