اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

توقف طرح جامع امامزاده جعفر (ع) یزد یک کار کاملاً سیاسی است

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از توقف طرح جامع امامزاده جعفر (ع) یزد گفت: توقف این طرح اقدامی کاملا سیاسی و پشت پرده آن شبکه بهایی بود.

توقف طرح جامع امامزاده جعفر (ع) یزد یک کار کاملاً سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری در همایش بزرگداشت امامزاده جعفر (ع) یزد اظهار داشت: قرار بود طرحی خوب و جامع برای توسعه امامزاده جعفر (ع) یزد اجرا شود اما دست‌های پشت پرده شبکه بهایی این طرح را متوقف کرد در حالی که امامزاده نباید فدای دغدغه سیاسی شود.

وی افزود: امامزادگان در هر منطقه، برکات و ثمرات بسیار معنوی برای مردم آن مناطق دارند بنابراین باید به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند و همه مسئولان و اقشار مختلف مردم باید تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار گیرند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: با وجود اعتقاد به گسترش امامزاده‌ها، متاسفانه شاهد توقف طرح جامع امامزاده جعفر (ع) یزد هستیم، طرحی که بیش از 2 هزار صفحه طرح و مجوزهای مربوطه و صورتجلسه برای آن تهیه شده بود.

آقامیری افزود: 50 نفر دانشجویی که حتی 20 صفحه از این نظرات کارشناسی و مجوزها را ندیده بودند، با حمایت عقبه بهائیت در یزد و شبکه بهایی من و تو به این طرح اعتراض کردند و باعث توقف آن شدند.

وی ادامه داد: این اقدام یک کار کاملا سیاسی با حمایت شبکه‌های بیگانه صورت گرفت وگرنه تخریب کردن شش خانه مخروبه چه خطری برای بافت قدیم داشت و مهم‌تر اینکه طرح گسترش امامزاده نیز تماما بر اساس بافت تاریخی یزد ترسیم شده است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: به نظر اینجانب این دعوا کاملا اعتقادی است و اصلا جنبه حمایت از بافت تاریخی ندارد و ماهم قرار نیست امامزاده را فدای دغدغه سیاسی عده‌ای خاص کنیم.

وی تصریح کرد: مسئولان باید قبول کنند کم کاری کردند و در حق پسر پیغمبر سستی کردند هر چند استاندار و دیگر مسئولان حمایت‌هایی کردند اما چون به نتیجه نرسیده، هنوز کم کاری است و اگر نمی‌توانند کاری کنند به مردم بگویند تا خود مردم وارد عمل شوند.

آقامیری افزود: اگر در این جبهه که هجمه به اعتقادات است به اندازه ذره‌ای کوتاه بیاییم، برای بقیه اعتقادات اسلامی نیز باید کوتاه بیاییم و در شأن مردم دارالعباده یزد نیست که بعد از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی، طرح گسترش این امامزاده با اعتراض سیاسی عده‌ای متوقف شود.

استاد حوزه علمیه قم ضمن اعتراض شدید به مسئولان استان به ویژه مسئولان میراث فرهنگی بیان کرد: میراث فرهنگی، میراث دار چه فرهنگی است و اگر خون شهدا نبود و این انقلاب اسلامی روی نداده بود، امروز مسئولی وجود نداشت که بخواهد از توسعه این امامزاده واجب‌التعظیم که تمام طرح‌ها و مجوزهای قانونی را دارد، جلوگیری کند.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنده اهل این شهر نیستم ولی مسلمان هستم و اگر چهار روحانی، مردم را در جریان بگذارند، مردم خودشان اقدام خواهند کرد.

آقامیری با اشاره به اینکه یزد حسینیه ایران نام گرفته و اعتقادات مردم دارالعباده در سراسر کشور زبانزد است، افزود: متاسفانه از جانب بزرگان استان نیز به دلیل برخی مصلحت سنجی‌ها اعتراضی صورت نگرفت و دشمنان ائمه اطهار و امامزادگان بدانند مردم یزد و علما ذره‌ای از دفاع از حریم امامزادگان کوتاه نخواهند آمد.

وی ادامه داد: این طرح متوقف شده و به طور قطع این سخنرانی اطلاع‌رسانی نخواهد شد اما باید توسط علما به مردم اطلاع رسانی شود تا اگر باز هم مسئولان کوتاهی کردند، خودشان اقدام کنند و اینکه عده‌ای ملی‌گرا که در صفاییه زندگی می‌کنند، داعیه دار بافت تاریخی شده‌اند، هیچ دغدغه حمایت از بافت تاریخی را ندارند و مسئله کاملا سیاسی است و آقایان فراموش کرده‌اند که اینجا شهر اسلامی است.

آقامیری با گلایه از اینکه در همین یزد و سراسر کشور خانه‌هایی بسیار ارزشمند تاریخی وجود دارد که تخریب شده اما اعتراضی از کسی بلند نشد، گفت: طرح گسترش امامزاده کاملا کارشناسی و بر اساس بافت تاریخی تهیه شده و برای یزد زیبنده نیست که از طرح گسترش امامزاده جلوگیری شود در حالی که ساختمان‌هایی با نماهای غربی در حال ساخت است.

انتهای پیام/2464/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول