اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ارومیه مطرح کرد

اختصاص 82 درصد بودجه جاری ارومیه به پروژه‌های عمرانی

شهردار ارومیه اختصاص 82 درصد بودجه جاری ارومیه به پروژه‌های عمرانی را نشان از تلاش برای عمران و سازندگی بیش‌تر ارومیه دانست و افزود: 440 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی شهر در نظر گرفته شده است.

اختصاص 82 درصد بودجه جاری ارومیه به پروژه‌های عمرانی

محمد حضرت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: زمان برای تعلل وجود ندارد و باید با قاطعیت و جدیت تمام و با همکاری اعضای دوره چهارم شورای شهر، روند توسعه شهرمان را از سر بگیریم.

وی بر لزوم همکاری و مشارکت همه اعضای شورای شهر ارومیه در عمران و آبادانی آن تأکید کرد و افزود: هر حرکت مثبتی که در طول دوره گذشته در شهر اتفاق افتاد در سایه مشارکت و برنامه‌ریزی‌های صحیح اعضای شورای شهر بوده است که این روند باید با همان جدیت پیشین در دوره فعلی نیز ادامه یابد.

حضرت‌پور دغدغه اصلی و فعلی ارومیه را «مدیریت شهری» عنوان کرد و گفت: امید می‌رود 15 عضو متعهد و متخصص شورای شهر با سیاست‌گذاری‌ سنجیده و نظارت بر عملکرد شهرداری، در کنار 3 هزار و 800 پرسنل شهرداری ارومیه که همواره با تبعیت از برنامه‌های شورای شهر و اجرای مصوبات آن در راستای پیشرفت سیاست‌های ابلاغی گام بر می‌دارند، همانند گذشته در عمران و آبادانی بیش‌تر شهر تلاش‌های خود را به جد ادامه دهند تا هرچه سریع‌تر شاهد رفع مشکلات شهری موجود و تأمین رفاه بیش‌تر برای شهروندان شویم.

وی در این راستا ریسک‌پذیری را یکی از مشخصه‌های بارز شورای سوم ارومیه دانست و تصریح کرد: بودجه سال 85 شهر ارومیه در آن زمان 37 میلیارد تومان بود که از این میان تنها 25 میلیارد آن وصول شد.

حضرت‌پور به روند صعودی بودجه ارومیه در طول سال‌های پس از آن اشاره کرد و گفت: بودجه ارومیه در سال 86 به 58 میلیارد تومان و در سال 87 به 80 میلیارد تومان رسید و این روند با رشد بیش‌تری در سال‌های پس از آن نیز ادامه یافت، به طوری که در سال 91 بودجه شهر به 330 میلیارد تومان و در سال جاری به 550 میلیارد تومان رسیده است.

شهردار ارومیه رساندن بودجه شهری با چنین روند شتاب‌دار به 550 میلیارد تومان برای سال 92 را در سایه ریسک‌پذیری بزرگ اعضای شورای دوره سوم دانست و تصریح کرد: از این میزان 440 میلیارد تومان صرفا برای انجام و تکمیل پروژه‌های عمرانی شهر اختصاص یافته است که معادل 82 درصد کل بودجه شهری است.

وی همچنین سرانه عمرانی مردم ارومیه را با 570 هزار نفر جمعیت در سال 85، 30 هزار تومان اعلام کرد و افزود: این رقم در سال جاری به ازای هر شهروند به 560 هزار تومان رسیده است.

حضرت‌پور با بیان این مطلب بر ضرورت تداوم روند گذشته اعضای شورای شهر در عمران و سازندگی ارومیه تأکید کرد و افزود: ترکیب جدید اعضای شورای شهر از افراد فرهیخته، متخصص و متعهد است که امیدواریم به همت این 15 عضو شاهد گشوده شدن گره‌های شهری در ماه‌های آینده و رفاه و رضایتمندی بیش‌تر شهروندان از مدیریت شهری شویم.

انتهای پیام/61006/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول