اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 100 بازیکن از 6 استان کشور

جشنواره فرهنگی ورزشی و بازی‌های بومی و محلی در نیر برگزار شد

سومین دوره بازی‌های بومی و محلی و جشنواره فرهنگی ورزشی شمال‌غرب کشور با حضور 100 بازیکن از 6 استان کشور در شهرستان نیر برگزار شد.

جشنواره فرهنگی ورزشی و بازی‌های بومی و محلی در نیر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر برگزار شد رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی در سخنانی اظهار داشت: این بازی‌ها برای سومین بار به میزبانی یکی از شهرهای گردشگری استان اردبیل و با حضور استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، کردستان، زنجان، گیلان و اردبیل تیم‌های الف و ب در حال برگزاری است.

علیرضا احدی خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره 100 نفر در رشته‌های چهارگانه شامل پرتاب وزنه، پرش طول، حمل پرس گندم، کمانگیری و همچنین کشتی گولشمک و ذو و در گروه بانوان نیز در رشته سه‌گانه شامل پرتاب وزنه، لی‌لی و هدفگیری با تفنگ بادی در حال برگزاری است.

وی گفت: ما در تلاش هستیم تا از امسال در هر جشنواره یک بازی بومی و محلی جدید را احیا و معرفی کنیم که در این دوره از جشنواره رشته «زو» معرفی می‌شود.

احدی بیان کرد: امسال برای اولین بار مسابقات کشتی با عنون گولشمک در حال برگزاری است به طوری که این رشته در فدراسیون ملی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره نیز به صورت مستمر در استان اردبیل در تقویم فدراسیون قرار گرفته است تصریح کرد: سال آینده نیز جشنواره در شهر کوثر و منطقه نمونه گردشگری باغ شکوفه‌های بادام برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی اضافه کرد: سال گذشته ما رشته کمانگیری را وارد این جشنواره کردیم و امسال نیر رشته ذو را به این مجموعه اضافه کردیم.

احدی با بیان اینکه هیچ استانی میزبانی این جشنواره را به غیر از استان اردبیل متقبل نشده است ابراز داشت: به دلیل برگزاری جشنواره در وضعیت مطلوب و با آرامش کامل و امنیت مناسب فدراسیون علاقه‌مند است تا این جشنواره همچنان در استان اردبیل برگزار شود که انتظار داریم هم فدراسیون و هم مسئولان استانی از لحاظ اعتباری و هماهنگی کمک کنند تا این جشنواره به صورت برجسته برگزار شود.

وی از همکاری برخی از اسپانسرها به ویژه بانک کشاورزی و بیمه نوین قدردانی کرد و افزود: انتظار ما این است تا در سال‌های آینده بتوان با گستردگی خاص این جشنواره را با شایستگی‌های بیشتر به انجام رساند.

انتهای پیام/62002/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول