اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بروجردی/2

ایران معتقد به ایجاد رابطه با همه کشورها است/ به دنبال جنگ با هیچ کشوری نیستیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران به ایجاد رابطه خوب و عادلانه با همه کشورها معتقد بوده و قصد جنگ با هیچ کشوری را ندارد.

ایران معتقد به ایجاد رابطه با همه کشورها است/ به دنبال جنگ با هیچ کشوری نیستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علاءالدین بروجردی ظهر امروز در آئین اختتامیه ششمین دوره آموزشی یاران فرهنگ ویژه دانشجویان منتخب فرهنگی مناطق 5 و 23 دانشگاه آزاد در پاسخ به سئوالی درباره اینکه چرا ایران خاکریز خود را در سوریه قرار داده است؟ اظهار کرد: منافع ملی جمهوری اسلامی ایران و منطقه با مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: منطق سیاسی و نظامی حکم می‌کند که خاکریز مقاومت در کنار مرز کشور خود مستقر نشود تا بتوان از طریق سوریه و حزب‌الله که محور مقاومت هستند با اسرائیل و امریکا بهتر جنگید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به پرسشی درباره ارتباط ایران با دنیا پاسخ داد: با روی کار آمدن دولت حسن روحانی فضایی که دولت قبلی در خصوص رابطه با دنیا ایجاد کرده بود برداشته شده است.

وی اضافه کرد: غربی‌ها معتقدند با دولت روحانی در مقایسه با دولت قبلی بهتر می‌توانند تفاهم کنند و آنها نیز به خروج از بحران امیدوار هستند.

بروجردی با بیان اینکه غربی‌ها برای دیدار با رئیس جمهور در نیویورک صف کشیدند ابراز داشت: دیدگاه و سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران در برابر دنیا هم در زمان امام راحل و هم در دوران مقام معظم رهبری ایجاد رابطه خوب با همه کشورهای دنیا است.

وی اذعان کرد: ایران با هیچ کشوری قصد جنگ ندارد و به دنبال تعامل سازنده با دنیا هستیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه سیاست نظام اسلامی قطع رابطه با هیچ کشوری نیست تصریح کرد: بعد از اتفاقاتی که رخ داد رابطه خود با انگلیس را کاهش دادیم اما قطع رابطه نکردیم.

وی به موضوع انرژی هسته‌ای اشاره کرد و یادآور شد: در مجلس هفتم و ششم چهار طرح را تصویب کردیم که دولت را ملزم به حفظ و ادامه فناوری هسته‌ای در هر شرایطی می‌کند.  

بروجردی خاطرنشان کرد: در مقطعی ایران فعالیت‌های خود را داوطلبانه تعلیق کرد و این بدان معنا نیست که دست خود را در برابر امریکا بالا بردیم زیرا بر حفظ منافع ملی ایران تأکید بسیار داریم.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال نابودی خاکریزهای کنونی ما در برابر اسرائیل است بیان کرد: امریکا در شرایط موجود به لحاظ محاسبات نظامی توان حمله به سوریه را ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: ایران توان نظامی و موشکی بسیار قابل توجهی دارد و توان موشکی ایران عامل بازدارنده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه روس‌ها همیشه در بزنگاه تاریخ منافع ملی خود را به دوستی با ایران ترجیح دادند و کنار کشیدند گفت: در روابط بین‌الملل برادری و دوستی دائمی وجود ندارد و همه بر اساس منافع ملی خود رفتار می‌کنند. 

بروجردی افزود: نیروگاه اتمی بوشهر را آلمانی‌ها با پیروزی انقلاب اسلامی رها کردند و رفتند و این روس‌ها بودند که حاضر به تکمیل این پروژه شدند.

وی به عدم فروش موشک «اس 300» توسط روسیه به ایران اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع دلایل مختلفی دارد اما متخصصان ایرانی در آستانه تکمیل و ساخت موشک «اس 300» ایرانی هستند.  

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: روسیه درباره موضوع سوریه موضع‌گیری مناسبی داشته و تاکنون دو بار قطعنامه‌های شورای امنیت را وتو کرده و از سویی دیگر ناو جنگی روسیه در آب‌های سوریه مستقر شدند که این به معنای اعلام جنگ با امریکا است.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول