اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تاکستان:

کوله‌بار خاطرات ایثارگران نباید در خاک مدفون شود

امام جمعه موقت شهر تاکستان بر ضرورت فضاسازی مناسب برای بهره‌گیری از خاطرات رزمندگان و ایثارگران تأکید کرد.

کوله‌بار خاطرات ایثارگران نباید در خاک مدفون شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین حجت‌الاسلام عیسی محقق امروز در مراسم دیدار با ایثارگران و آزادگان تاکستانی اظهار داشت: توجه به اصل قدرشناسی و نکوداشت مقام ایثارگری در جامعه سبب افزایش اندوخته‌های معنوی و مقاومت در جامعه شده و پیامد‌های مبارکی را برای افراد یک جامعه به ارمغان می‌آورد.

امام جمعه موقت شهر تاکستان افزود: باید تلاش شود تا ضمن احترام مستمر به خاندان معزز ایثارگران بر نقش فعال آنها در امور جامعه تأکید شود.

وی با بیان اینکه افتخار حضور آزادگان نعمت بزرگ برای ایران اسلامی است، ابراز داشت: در حقیقت امر آزادگان سفیرانی بودند که با تحمل مدت‌های طولانی شکنجه، رنج و مصیبت به تکمیل هویت خویش اقدام کرده و سرفرازانه از اسارت رژیم ستمگر بعث به ایران اسلامی بازگشتند.

امام جمعه موقت شهر تاکستان بیان کرد: اقشار ایثارگران و آزادگان امروز هر یک در پیشرفت و اثر‌بخشی معنوی در تمامی شهر‌ها و محله‌ها اثرگذار بوده و مایه برکت برای اقشار مردم به ویژه جوانان هستند.

محقق به نقش و تأثیرگذاری رفتار آزاده سرافراز ابوترابی به عنوان چهره شناخته شده برای آزادگان دربند پرداخت و تصریح کرد: امروز روایت‌های مطرح شده از آزادگان این امر را به خوبی واضح می‌سازد که مرحوم ابوترابی نقش بسزایی را در هدایت و روحیه‌بخشی به ایثارگران آزاده برعهده داشته است.

وی تأکید کرد: مرحوم ابوترابی طی مدت 10 ساله حضور خویش در بندهای اسارت‌ بعثی‌ها ضمن سرکشی از بیشتر اسرای سرافراز به القای روحیه، شجاع‌پروری و آموزش آزادگان اقدام می‌کردند و به حق و انصاف ملت ایران امروز مدیون آزادگان غیور و سرافراز هستند.

امام جمعه موقت شهر تاکستان عنوان کرد: وظیفه کنونی آحاد جوانان و نوجوانان ضمن ارج‌ نهادن به مقام پربار ایثارگران تلاش بر بهره‌گیری هرچه بیشتر از نصیحت‌ها و تجربیات این اقشار دلاور و غیور می‌باشد.

محقق خواستار فضاسازی متناسب برای بهره‌گیری و استفاده از روایت‌های دلنشین از حماسه‌آفرینی‌های ایثارگران در جبهه‌های حق علیه باطل شد و افزود: امروز لازم است تا با درک صحیح از معنای جنگ تحمیلی بتوان پذیرای صحبت‌ها و نصایح آزادگان و ایثارگران بود و از کوله‌بار خاطرات و جانفشانی‌های آنان به خوبی توشه برداشت.

انتهای پیام/77005/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول