اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

مقابله و ایستادگی راه مقابله با دشمنان اسلام و ایران است

امام جمعه اصفهان گفت: با دشمن اسلام و ملت ایران فقط با مقابله کردن و ایستادگی در برابر آن می‌توان رفتار کرد.

مقابله و ایستادگی راه مقابله با دشمنان اسلام و ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های دشمن‌شکن این هفته نماز جمعه و در جمع مردم پرشور و ولایت‌مدار اصفهانی اظهار کرد: علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) می‌فرماید گناه تازه به دنبالش بلای تازه می‌آید، بلاهای جدیدی چون سرطان، ایدز و فوت‌های ناگهانی نتیجه مرتکب شدن گناهان جدید توسط مردم است.

وی بیان کرد: در سراسر فرازهای نامه‌های امام علی (ع) به افراد مختلف در نهج‌البلاغه توصیه‌هایی شده است که همه آنها می‌توانند مبنای سبک زندگی اسلامی ما باشند.

امام جمعه اصفهان اذعان داشت: کار خیر را انجام دهید و هرگز آن را کوچک نشمارید و همچنین طبق روایات کار خیر هر چند کوچک را در نزد خود بزرگ و ارزشمند بشمارید.

وی گفت: طبق اخلاق اسلامی در رفاقت‌ها و دشمنی‌ها باید اعتدال و دوری از افراط و تفریط رعایت شود و طوری رفتار شود که حتی در دشمنی‌ها یک جای بازگشت برای خود باقی گذاشته شود و همچنین در رفاقت‌ها هم افراطی عمل نکنیم و همه اسرار خود را به دوست خود نگوییم چرا که ممکن است روزی برسد که او با شما دشمن شود.

طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته، اشاره‌ای به فوت یکی از اعضای خبرگان رهبری آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی کرد و بابت درگذشت عده‌ای از هموطنان اصفهان و یزدی در حادثه و فاجعه اتوبوس در اتوبان قم به نمازگزاران حاضر تسلیت گفت.

وی تصریح کرد: با توجه به دیدارهای اخیر مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب این نکته قابل ذکر است که دشمن اسلام و ملت ایران دشمنی است که فقط با مقابله کردن و ایستادگی در برابر آن می‌توان با او رفتار کرد.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: کشورهای بزرگی که خود را سردمدار تحقق شعار دموکراسی در دنیا می‌داند خودشان به طور مستقیم در منطقه خاورمیانه دست به کشتارهای دسته‌جمعی می‌زنند و از تروریست‌ها آشکارانه حمایت می‌کنند.

وی بیان داشت: متأسفانه کشورهای به ظاهر اسلامی چون عربستان و امارات از اعمال جنایت‌بار مستکبران حمایت می‌کنند و غافل از آنند که دشمن مسلمانان با به جان هم انداختن جامعه مسلمان با یکدیگر می‌رقصند و خوشحالی می‌کنند.

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: آیات قرآن صریح می‌فرماید که ای مسلمانان بدانید هر کسی با یهودیان و نصرانیان همکاری کند از آنها است هر چند صورتی اسلامی داشته باشد.

وی در پایان گفت: امیدوارم همه نمازگزاران بیش از پیش نسبت به ائمه معصومین (ع) و علی‌ابن‌الموسی‌الرضا (ع) معرفت کسب کنیم و مشمول شفاعت و عنایات آن بزرگواران شویم.

انتهای پیام/63001/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول