اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رویدادهای مهم تحولات فلسطین

صهیونیست‌ها کرانه باختری را تا یکشنبه آینده بستند/ زخمی شدن 8 اسیر فلسطینی در زندان

رژیم صهیونیستی از امروز جمعه تا نیمه شب شنبه( یکشنبه آینده) به بهانه فرا رسیدن عید غفران یهودیان، کرانه باختری را بست.

صهیونیست‌ها کرانه باختری را تا یکشنبه آینده بستند/ زخمی شدن 8 اسیر فلسطینی در زندان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری معا، منابع پلیس رژیم صهیونیستی گفتند که شب گذشته در زندان صحرایی نفحه آتش‌سوزی رخ داد که طی آن 8 نفر از اسرای فلسطینی دچار سوختگی سطحی شدند.

این منابع گفتند که آتش‌سوزی در یکی از سلول‌های زندان به وقوع پیوست و نیروهای پلیس در زندان اقدام به ارائه کمک و خارج کردن اسرا از سلول و درمان اسرای آسیب دیده کردند.

رئیس جمهور فرانسه اواسط هفته آینده به اراضی فلسطینی می‌رود

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه برای نخستین بار از زمان انتخابش به عنوان رئیس جمهور این کشور در ماه می 2012، طی روزهای 18 و 19 نوامبر به اسرائیل و اراضی فلسطینی سفر می‌کند.

اولاند دیروز پس از دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کاخ الیزه اعلام کرد که قصد دارد به اراضی فلسطینی سفر کند.

وی در این دیدار بر حمایت کامل فرانسه از روند مذاکرات جاری بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها برای تحقق صلح دائمی بر اساس به رسمیت شناختن هر دو دولت، تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی کرانه باختری را تا یکشنبه آینده بست

رژیم صهیونیستی از امروزجمعه تا نیمه شب شنبه( یکشنبه آینده) به بهانه فرا رسیدن عید غفران یهودیان، کرانه باختری را بست.

بر اساس دستورات صادره از سوی «موشیه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تا روز یکشنبه آینده تا به موارد انسانی که از قبل از اداره شهری اسرائیل مجوز دریافت کرده باشند، اجازه عبور داده می‌شود.

از سوی دیگر پلیس رژیم صهیونیستی در قدس با اعمال محدودیت‌هایی بر ورود نمازگزاران به صحن‌های مسجدالاقصی برای به جا آوردن نماز جمعه، اعلام کرد که تنها به مردان بالای 45 سال دارنده کارت‌های شناسایی آبی اجازه ورود داده می‌شود.

در محیط دیوار براق نیز یهودیان به مناسبت فرا رسیدن عید غفران با مشارکت خاخام‌های بزرگ اسرائیل، به جا آوردن مراسم دعا و نیایش را آغاز کرده‌اند.

هویدی: تخریب تونل‌های غزه تنها به نفع رژیم صهیونیستی است

اندیشمند و نویسنده برجسته مصری طی مقاله‌ای در روزنامه الشروق مصر، از نحوه برخورد مصر با تونل‌های مرزی رفح ابراز تعجب کرد و گفت:« اقداماتی که در منطقه سیناء تحت عنوان جنگ علیه تروریسم صورت می گیرد، باعث تعجب ما شده بود، اما عجیب تر از آنها حوادثی است که در مرزهای نوار غزه اتفاق می افتد؛ چرا که هیچ دلیل قانع کننده ای برای این اقدامات وجود ندارد و علاوه بر این، عملیات های مذکور به صلاح منافع ملی ما نیست.»

وی افزود ارتش مصر اقدام به تخریب تونل های مرزی باریکه غزه با مصر و احداث منطقه بی طرف به طول 13 کیلومتر در مرزهای مشترک فلسطین با مصر کرده است. این مساله واقعا شرم آور است که بزرگترین طرف ذینفع اقدامات مذکور رژیم صهیونیستی است و هم از محاصره و به گرسنگی کشیدن ملت فلسطین سود می برد و هم از احداث منطق بی طرف که نظام حسنی مبارک 5 سال پیش نتوانست طرح آنرا اجرا کند و در پی اعتراضات اهالی این منطقه آنرا متوقف کرد.

فهمی هویدی همچنین اظهار داشت نمی توان این مساله را انکار کرد که بسیج افکار عمومی علیه مساله تونل ها و ترویج این مساله که وجود آنها برای مصر خطرناک است، موفقیت چشم گیری داشته است، اما هر انسان با وجدانی می داند که تخریب تونل ها چه آثار فاجعه باری می تواند بر روی باریکه غزه داشته باشد و در حالی که در این شرایط باید گذرگاه رفح برای تردد کالا و مسافر بازگشایی شود و زیر نظر طرف مصری فعالیت کند، اما رژیم صهیونیستی راضی به این کار هم نیست.

یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه بلاطه

نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز جمعه به شهر نابلس و برخی از مناطق اطراف آن در شمال کرانه باختری یورش برده و اقدام به بازرسی خانه به خانه شهروندان کرده و دو تن از شهروندان را نیز بازداشت کردند.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای اشغالگر به برخی از محله‌های شهر و اردوگاه بلاطه یورش برده و اقدام به عملیات تفتیش گسترده کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر در جریان این یورش دو تن از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول