اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

نباید اختلافات به صحنه مطبوعات کشیده شود

یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به اینکه دشمنان سعی می‌کنند فضای کشور را متشنج نشان دهند، گفت: ما باید وحدت خود را حفظ کنیم و اختلافات خود را به مطبوعات نکشانیم.

نباید اختلافات به صحنه مطبوعات کشیده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، آیت‌الله نوری همدانی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اگر ما جامعه را مانند یک پیکر در نظر بگیریم، وزارت اطلاعات چشم این پیکر و نظامیان بازوان این پیکر هستند و فرهنگ و کار جنابعالی بیان و زبان این پیکر هستند.

وی با اشاره به اینکه در آزادی بیان باید مرزها رعایت شود، گفت: در مجموعه شما باید افرادی متخصص و آگاه به کار باشند و پس از ارزیابی مناسب کتاب‌ها، اجازه نشر کتاب‌های غیرمفید را ندهند.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت مسئله هنر گفت: اسلام با هنر مخالف نیست و باید طوری مورد استفاده قرار بگیرد که در خدمت دین و اسلام باشد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه هنر و کتاب و موسیقی و رسانه می‌تواند در راستای رشد و بالندگی جامعه کمک کند، گفت: این مسیر بسیار حساس است و شما می‌توانید با همت و تلاش خود به یاری خدا در این کار موفق شوید.

وی تاکید کرد: شما باید در انتخاب مشاوران خود دقت کنید تا افرادی باشند که این خصوصیات را درک کنند و در این خصوص متعهد باشند.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت صدور انقلاب به جهان گفت: مشاهده می‌شود که دنیا تشنه موازین انقلاب است و شما باید در گسترش این انقلاب به جهان تلاش کنید.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه سایت‌های صهیونیستی کارهای ما را سبک و بی‌ریشه نشان می‌دهند، گفت: صهیونیست‌ها بر کل مطبوعات جهان سیطره دارند و شما در میدانی وارد شده‌اید که هجمه فراوانی وجود دارد و باید عزم و اراده داشته باشید که بتوانید در این میدان موفق شوید.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دشمنان سعی می‌کنند فضای کشور را متشنج نشان دهند، گفت: ما باید وحدت خود را حفظ کنیم و اختلافات خود را به مطبوعات نکشانیم.

در ادامه این دیدار، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما یک تهاجم فرهنگی از بیرون داریم که تمام سبک زندگی مردم را تغییر داده است، گفت: باید تلاش شود که معنویت در جامعه ایجاد شود که بخش عمده این وظیفه بر عهده روحانیت و علما است.

علی جنتی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم باید شرایطی فراهم کند که کارها به نحو مطلوب انجام شود.

وی گفت: ما به فکر تاسیس مجمعی در حوزه علمیه هستیم که تمام کتاب‌های دینی در این مجمع بررسی شود و تصمیم داریم این کار را در خصوص کتاب‌های کودک، علمی و... نیز گسترش دهیم.

انتهای پیام/2258/ی/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول