اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به عنوان قهرمان و نایب قهرمان لیگ استانی

پناه آفرین و آبادگران نمایندگان قم در لیگ آزادگان شدند

تیم‌های فوتبال پناه آفرین و آبادگران به عنوان نماینده قم در مسابقات فصل جدید فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان به میدان می‌روند.

پناه آفرین و آبادگران نمایندگان قم در لیگ آزادگان شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سال‌های زیادی است که نمایندگان زیادی از فوتبال استان قم با امید به راهیابی به رقابت‌های دسته بالاتر در فوتبال جام آزادگان به میدان می‌روند اما از آنجا که هیچ کدام از آن‌ها انسجام لازم و آمادگی مورد نیز را ندارند، در رقابت با حریفان نتیجه نمی‌گیرند.

بیش از یک دهه است که هر ساله یک، دو یا سه تیم از قم در مسابقات لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان به میدان می‌روند ولی هیچ‌کدام از آن‌ها تاکنون نتوانسته‌اند رویای دیرینه جوانان قمی یعنی حضور در لیگ دسته اول فوتبال کشور را جامه عمل بپوشانند.

بارها از زبان کارشناسان و دلسوزان این رشته ورزشی گفته شده است که به جای اعزام دو تیم به این رقابت‌ها بهتر است یک تیم با ترکیبی از بهترین‌های فوتبال قم در جام آزادگان به میدان برود و به دنبال نتیجه‌گیری باشد، اما از آنجایی که فوتبال در قم همواره اسیر چند دستگی بوده است هیچگاه این اتفاق رخ نداده و فوتبال قم همواره ضرر دیده است.

تیم‌هایی نظیر میلادی، ایمان، سهیل، صبای نوین، هما، آریا سپاهان، پردیس، پناه آفرین و چندین تیم دیگر در سال‌های اخیر در مسابقات لیگ فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان به عنوان نماینده قم به میدان رفته‌اند اما هیچ‌کدام از آن‌ها حتی نتوانسته‌اند از مرحله گروهی صعود کنند.

اکنون که قرعه‌کشی مسابقات فوتبال لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان انجام شده است، این بازی‌ها در پنج گروه 12 تیمی برگزار خواهد شد تا مدعیان برای راهیابی به رقابت‌های لیگ دسته دوم جام آزادگان به مصاف هم بروند.

در نهایت اینکه دو تیم اول و دوم هر گروه به دور بعد راه می‌یابند و تیم‌های سوم و چهارم، سهمیه‌ لیگ سه برای سال 93 را حفظ می‌کنند اما وضعیت تیم پنجم بستگی به تعداد تیم‌های سقوط‌کننده از لیگ دسته اول و دسته دوم و نظر فدراسیون دارد، ضمن اینکه مابقی تیم‌ها به لیگ‌های استانی سقوط می‌کنند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده برای برگزاری مسابقات لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان زمان شروع مسابقات مرحله اول از دهه دوم شهریور سال جاری در نظر گرفته شده است و مرحله دوم نیز از دهه سوم آبان ماه سال جاری شروع خواهد شد.

انتهای پیام/2258/خ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول