اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان یزد:

دبیرخانه جشنواره فیلم رضوی از فردا برای دور نهم آماده می‌شود

مدیرکل ارشاد اسلامی استان یزد گفت: بر اساس قولی که داده بودیم، از فردا مراسم اختتامیه دوره هشتم جشنواره فیلم رضوی، فعالیت دبیرخانه برای برگزاری دوره نهم جشنواره به منظور ارتقای کیفیت آثار ارائه شده در جشنواره، آغاز می‌شود.

دبیرخانه جشنواره فیلم رضوی از فردا برای دور نهم آماده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بهرام عبدالحسینی، پنج‌شنبه شب در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی به میزبانی یزد با اشاره به روند برگزاری جشنواره در یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال نخستین میزبانی یزد از جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی بود، همکاری بسیار خوبی از سوی مسئولان دستگاه‌های مختلف، هنرمندان و خبرنگاران شاهد بودیم.

وی افزود: فراخوان این جشنواره از اردیبهشت ‌ماه سال جاری منتشر شد و پس از آن تا مدت زمان تعیین شده برای ارسال آثار، 205 اثر از سراسر کشور شامل 101 مستند کوتاه، 10 مستند بلند و 94 داستانی کوتاه به دبیرخانه این جشنواره رسید.

دبیر هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی عنوان کرد: پس از نظر هیئت انتخاب، 41 اثر به بخش داوری راه یافت که طی دو روز گذشته داوران جشنواره به داوری این آثار پرداختند.

عبدالحسینی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای برگزاری جشنواره نهم با آثار بهتر به کار خواهیم بست، افزود: امیدواریم یزد میزبان شایسته‌ای برای این جشنواره بوده باشد و از سال‌های بعد نیز بتواند با به کار گیری تجربیات امسال، جشنواره‌ای خوب و در خور تحسین برگزار کند.

استاندار یزد نیز در این مراسم به بیان بخشی از تاریخ حکومت خلفای اموی و عباسی پرداخت و گفت: این تاریخ باید به دست هنرمندان در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف برای مردم بیان شود.

محمدرضا فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: حضور امام رضا (ع) در ایران برکاتی داشته که گرایش مردم ایران به مکتب غنی اهل بیت (ع)، افزایش کینه مردم نسبت به ظلم و جور حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباس، هدایت مردم به مطالعه این قطعه از تاریخ و شناخت بیشتر نسبت به فرهنگ اهل بیت (ع)، گسترش فرهنگ توسل و ولایت، وجود هزاران امامزاده واجب‌التعظیم در ایران و تبدیل شدن آنها به قطب فرهنگی، ترویج فرهنگ شهادت و ظلم‌ستیزی از جمله این برکات است.

وی تصریح کرد: با وجود چنین برکاتی، بر هنرمندان ماست تا ولایت امام رضا (ع) و سیره ظلم‌ستیزی، اخلاق و کرامات ایشان را ترویج کنند.

فلاح‌زاده بر فیلم‌سازی از زوایای مختلف زندگی امام رضا (ع) تاکید کرد و یادآور شد: فیلمی که در مورد ایشان ساخته شد، بیشتر فیلم مامون و هارون بود و بخش تولد تا هجرت ایشان مورد غفلت قرار گرفته است.

در پایان مراسم اختتامیه از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی برای نخستین بار به میزبانی استان یزد از 18 تا 21 شهریورماه جاری به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد.

انتهای پیام/2464/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول