اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی بوشهری:

ولایت فقیه اندیشه مبنایی شهید عارف‌الحسینی بود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: یکی از مهم‌ترین مبانی اعتقادی شهید عارف‌الحسینی حاکم شدن اندیشه ولایت فقیه در جامعه پاکستان بود و در همین راستا ضمن باطل دانستن شعار جدایی دین از سیاست به تبیین اندیشه‌های امام راحل پرداخت.

ولایت فقیه اندیشه مبنایی شهید عارف‌الحسینی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر امروز در همایش بررسی نقش شهید عارف‌الحسینی در وحدت و بیداری اسلامی که در سالن اجتماعات مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه جهاد دارای چند قسم است، اظهار داشت: از جمله انواع جهاد می‌توان به جهاد با دشمن، جهاد با نفس، جهاد فرهنگی و.. اشاره کرد.

وی با اشاره به تعبیر قرآن کریم از کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: کسانی که در راستای جلب رضایت الهی گام در مسیر جهاد می‌گذارند مورد عنایت قرار گرفته و در مسیر تکامل حرکت می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به نقش شهید عارف‌الحسینی و اقدامات جهادی این روحانی مبارز، بیان کرد: شهید عارف‌الحسینی در سن 37 سالگی با وجود حضور شخصیت‌های بزرگ علمی در کشور پاکستان به عنوان رهبر شیعیان این کشور انتخاب شد و این انتخاب نشان‌دهنده اهتمام این روحانی برجسته برای گسترش آموزه‌های اهل بیت است.

وی تصریح کرد: می‌توان به جرأت گفت که شهید عارف‌الحسینی در عرصه جهاد با دشمن، جهاد با نفس و جهاد فرهنگی خوش درخشید.

آیت‌الله حسینی بوشهری به سخن بنیانگذار کبیر انقلاب درباره شهید عارف‌الحسینی اشاره کرد و یادآور شد: امام راحل شهید عارف‌الحسینی را شخصیتی وفادار به اسلام و انقلاب، مدافع محرومان و مستضعفان و فرزند راستین سیدالشهداء‌(ع) معرفی کردند.

وی با اشاره به اینکه شهید عارف‌الحسینی در حوزه علمیه قم و نجف تربیت شد و یکی از مریدان امام خمینی بود، تصریح کرد: این مسئله موجب شهادت وی در یک توطئه آمریکایی شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، مردم‌داری و همراهی با مردم را از جمله ویژگی‌های شهید عارف‌الحسینی عنوان و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مبانی اعتقادی شهید عارف‌الحسینی حاکم شدن اندیشه ولایت فقیه در جامعه پاکستان بود و در همین راستا ضمن باطل دانستن شعار جدایی دین از سیاست به تبیین اندیشه‌های امام راحل پرداخت.

وی، شهید عارف‌الحسینی را از افراد تأثیرگذار در ایجاد وحدت شیعه و سنی در پاکستان دانست و گفت: او به معرفی کردن غرب، شرق و صهیونیست‌ها به عنوان دشمنان شیعه و سنی پرداخت و طرح مسئله وحدت موجب شد که دشمنان او را به شهادت برسانند.

انتهای پیام/2258/ذ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول