اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد

اهتمام جدی دولت به حل مشکلات فرهنگی و کنترل تورم

یکی از مراجع تقلید قم گفت: دولت باید در شرایط کنونی به حل مسائل فرهنگی و کنترل تورم اهتمام داشته باشد.

اهتمام جدی دولت به حل مشکلات فرهنگی و کنترل تورم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات حساسی را پشت سر گذاشتیم و بنده بعد از نماز صبح هر روز دعا می‌کردم و نگران بودم ولی انتخابات به خوبی برگزار شد و گزینش خوبی هم صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی حجم مشکلات بسیار زیاد است و به رئیس جمهور میراث بسیار پیچیده‌ای رسیده است و امیدواریم که با عنایت خداوند شاهد حل مشکلات باشیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مشکل تورم در کشور، تصریح کرد: یکی از دیگر مشکلات کشور وجود آمار نادرست است؛ به طول مثال در زمینه وضعیت صنایع زود بازده شخصی پیشرفت چهار درصدی را اعلام کرده بود و فرد دیگری از پیشرفت 40 درصدی سخن گفته بود.

وی با اشاره به اینکه نباید انتظار معجزه داشت، گفت: حل این همه مشکلات یک شبه امکان‌پذیر نیست و باید نسبت به حل مشکلات به تدریج اقدام شود.

این مرجع تقلید با اشاره به وجود پیچیدگی در مسائل خارجی و بین‌المللی، تصریح کرد: وضعیت پیچیدگی مسائل خارجی از مسائل داخلی ویژه‌تر است و امیدواریم که با لطف خداوند شاهد حل همه مشکلات باشیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد در شرایط کنونی وظیفه بسیار سنگینی عهده‌دار است، بیان کرد: در دولت گذشته شاهد این بودیم که مسائل فرهنگی رها شده و اقدامی صورت نمی‌گرفت و در شرایط کنونی شما وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دارید.

وی گفت: اگر به مسائل فرهنگی در زمان خود توجه نشود این مسائل به مشکلات سیاسی تبدیل شده و فرهنگ کشور تغییر می‌یابد.

استاد حوزه علمیه قم، آثار سوء‌ تغییر فرهنگ کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: تغییر فرهنگ کشور منجر به این می‌شود که دیگر جوانان آماده جانفشانی نخواهند بود و پشتوانه‌های نظام از بین می‌رود.

وی، مهم‌ترین سلاح در شرایط کنونی را فرهنگ غنی دینی عنوان کرد و یادآور شد: اگر این فرهنگ غنی از ما گرفته شود در برابر غربی‌ها خلع سلاح می‌شویم.

آیت‌الله مکارم شیرازی، ضرورت دقت در مسائل فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید توجه به مسائل فرهنگی از مدارس، دبیرستان‌ها، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها شروع شود و به انجام کار فرهنگی به صورت ریشه‌ای اهتمام داشت.

وی، تکیه کردن به فرهنگ غنی اسلامی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: باید با تکیه به این فرهنگ غنی با جدیت به جلو پیش رفت و در مسیر پیشرفت فرهنگی حرکت کنیم.

انتهای پیام/2258/ذ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول