اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گسترش دیجیتال صدا و سیما اعلام کرد

اعتبار 230 میلیارد تومانی رسانه ملی برای گسترش فناوری دیجیتال

مدیرکل گسترش دیجیتال صدا و سیما از اعتبار 230 میلیارد تومانی رسانه ملی برای گسترش فناوری دیجیتال خبر داد.

اعتبار 230 میلیارد تومانی رسانه ملی برای گسترش فناوری دیجیتال

حسین عابدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج، پیرامون جایگاه و اهمیت توسعه دیجیتال در رسانه ملی اظهار داشت: پروژه دیجیتال همواره به عنوان مهم‌ترین پروژه در سازمان صدا و سیما تلقی شده و بالاترین حمایت‌ها نیز تاکنون از سوی رئیس سازمان صدا و سیما و معاونت فناوری توسعه از آن شده است.

مدیرکل دفتر گسترش فناوری دیجیتال رسانه ملی پیرامون چگونگی رفع نواقص سیستم‌های دیجیتال افزود: کار تعمیرات احتمالی ایستگاه‌های دیجیتال در مناطق روستایی که بدون پرسنل هستند توسط کارکنان ستادی این سازمان صورت می‌گیرد که البته کار توسعه دیجیتال روستایی هنوز آغاز نشده است.

وی تولید، انتقال و انتشار را جزو پروسه دیجیتال در رسانه ملی اعلام کرد و افزود: البته عرصه تولید در حیطه کاری این معاونت نبوده و شامل هزینه‌های تشکیل استودیو، ضبط و تولید برنامه‌ها و کیفیت‌بندی صدا می‌شود.

عابدیان عنوان کرد: در این راستا تا بیش از 200 تا 300 استودیو در کشور نیازمند انجام تغییرات اساسی برای گسترش مباحث جدید تولید است.

وی عنوان کرد: همچنین انتقال سیگنال از استودیو نیز از طریق ماهواره‌ها صورت گرفته و مراکز استان‌ها با افزودن برنامه‌های خود امواج را انتشار می‌دهند که این امر هزینه‌های بسیاری را تاکنون برای کشور داشته است.

مدیرکل دفتر گسترش دیجیتال رسانه ملی عنوان کرد: همچنین در سال جاری 230 میلیارد تومان اعتبار برای پوشش 90 درصدی سامانه دیجیتال در سراسر کشور پیش‌بینی شده است که البته در حال حاضر صدا و سیما در حال جایگزینی‌ شیوه‌هایی برای پایین آوردن هزینه‌های توسعه دیجیتال بوده تا بتوان بر اساس آن عملیات توسعه دیجیتال را انجام داد.

عابدیان ادامه داد: همچنین اداره کل طراحی‌های شبکه‌ای صدا و سیما به طور مستمر انواع پوشش‌ها و استاندار فرکانس‌ها برای عدم تداخل را بررسی می‌کند تا پس از اجرای عملیات راه‌اندازی تداخلی با هیچ کدام از دستگاه‌هایی که به صورت استاندار نصب شده‌ باشد به وجود نیاید.

مدیرکل گسترش دفتر دیجیتال صدا و سیما عنوان کرد: در حال حاضر فرکانس و باند «یو اچ اف» صدا و سیما از 470 تا 860 مگاهرتز و پلانینگ 21 تا 69 امواج را انتشار داده و اگر سیستمی در این باند فرکانسی بدون مجوز سازمان راه‌اندازی شود، دچار تداخل می‌شود و تنها صدا و سیما در این باند فرکانسی حق پخش داشته و این باند فرکانسی نیز بسیار هوشمندانه توسط کارشناسان سازمان پلاند شده و در معرض استفاده قرار گرفته است.

عابدیان ادامه داد: همچنین فرکانس «وی اچ اف» نیز برای سیستم‌های آنالوگ استفاده شده و در آینده نیز این موج به صورت دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/77005/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول