اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم:

هدف از تشکیل انجمن اصول فقه کاربردی کردن آموزش در حوزه‌هاست

رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم گفت: اولین هدف از تشکیل انجمن اصول فقه کاربردی کردن آموزش اصول فقه در حوزه‌های علمیه است.

هدف از تشکیل انجمن اصول فقه کاربردی کردن آموزش در حوزه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمحمدصادق محمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در جلسه مشترکی بین معاونت آموزشی مدیریت حوزه علمیه اصفهان و اعضای انجمن اصول فقه اظهار کرد: از سفر یک روزه خود و اعضای این انجمن به شهر اصفهان و حوزه‌های علمیه آن در اولین سفر کاری این انجمن خرسند و راضی هستم.

وی بیان کرد: امیدوار هستیم که این سفر بتواند اقدامات لازم را به منظور تأسیس شعبه یا دفتری از این انجمن در حوزه علمیه اصفهان فراهم کند.

محمدی در ادامه به معرفی اعضای اصلی این انجمن برای حضار و معاونت آموزشی مدیریت حوزه علمیه اصفهان حجت‌الاسلام محسن جلالی پرداخت از نکات قابل توجه تخصص و سابقه زیاد همه اعضای انجمن در درس خارج بود که این نشان از اعتبار بالا و تخصصی بودن این انجمن داشت.

وی ابراز داشت: تا به امروز حدود 120 نفر از اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عضو این انجمن هستند و در مسیر رسالت‌های این مجموعه گام برمی‌دارند.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم اذعان داشت: از جمله اهداف تأسیس این انجمن در حوزه‌های علمیه قم می‌توان به جریان‌سازی در تقویت ابعاد مختلف اصول فقه در مباحث نظریه و تئوری و همچنین پژوهشی اشاره کرد.

وی کاربردی کردن آموزش در اصول فقه را از دیگر اهداف تشکیل این انجمن عنوان کرد.

محمدی تصریح کرد: امیدوار هستیم با برداشتن قدم‌های مؤثر در این راستا بتوانیم تفسیری با رویکرد اصولی تهیه و به چاپ برسانیم چرا که تهیه تفسیری با چنین رویکردی بسیار ضروری برای طلاب است.

لازم به ذکر است، که دیدار با علمای برجسته حوزه علمیه اصفهان مراجع اعزام از جمله آیت‌الله حسین مظاهری، بازدید از مراکز علمی - آموزشی حوزوی و زیارت اهل قبور تخت فولاد اصفهان و علامه مجلسی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه این انجمن در اصفهان است.

انتهای پیام/63001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول