اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امداد و نجات هلال احمر:

تماس اضطراری 147 هلال احمر به 112 تغییر می‌یابد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال ‌احمر گیلان از تغییر خط تماس اضطراری 147 این جمعیت به شماره بین‌المللی 112 در آینده نزدیک خبر داد.

تماس اضطراری 147 هلال احمر به 112 تغییر می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیاوش غلامی ظهر امروز در جلسه امداد و نجات هلال احمر استان با بیان اینکه شماره تماس اضطراری هلال‌احمر به‌زودی تغییر پیدا می‌کند، اظهار کرد: این شماره طبق تصویب کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات و ارتباطات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جایگزین خط تلفن 147 می‌شود.

وی با اشاره به تفاوت شماره اضطراری 112 با شماره 147، تصریح کرد: با توجه به اینکه طبق دستورالعمل‌های ابلاغی از طرف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور شماره‌های بین 129 تا 110 و 190 تا 199 به عنوان شماره‌های اضطراری تعریف شده‌اند، از این پس با تغییر شماره 147 به 112 هزینه‌های تماس برای هموطنان رایگان است.

معاون امداد و نجات هلال احمر گیلان، افزود: هموطنان در صورت مواجهه با سوانح مانند زمین‌لرزه، سیل و آبگرفتگی، برف، کولاک و حوادث برون‌شهری، جاده‌ای، کوهستانی و دریایی و یا در صورت نیاز به خدمات امداد و نجات می‌توانند با شماره 112 تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه شماره 112، شماره بین‌المللی محسوب می‌شود، یادآور شد: اکنون شماره 112 در بالغ بر 100 کشور دنیا شماره‌ حساب امدادی است.

غلامی متذکر شد: از این پس افراد حتی بدون وجود سیم‌ کارت در گوشی تلفن ‌همراه یا در صورت قفل‌ بودن گوشی بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی نیز می‌توانند با خط 112 تماس بگیرند.

انتهای پیام/84002/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول