اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد جشنواره زیر سایه خورشید آذربایجان غربی اعلام کرد

اجرای 60 عنوان برنامه در جشنواره زیر سایه خورشید آذربایجان غربی

رئیس ستاد جشنواره زیر سایه خورشید آذربایجان غربی گفت: حدود 60 عنوان برنامه در جشنواره زیر سایه خورشید آذربایجان غربی با حضور خادمین بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) اجرا می‌شود.

اجرای 60 عنوان برنامه در جشنواره زیر سایه خورشید آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مهدی کاتب پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در دفتر مرکزی موسسه دارالحافظین آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره زیر سایه خورشید از طرف آستان قدس رضوی در 24 استان کشور و پنج کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره برای پنجمین بار متوالی در آذربایجان غربی برگزار می شود و موسسه دارالحافظین آذربایجان غربی مجری این جشنواره است.

کاتب با اشاره به برنامه‌های جشنواره زیر سایه خورشید، ابراز داشت: کاروان رضوی متشکل از چهار نفر از خادمان و پرچم متبرکه بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در آذربایجان غربی حضور می‌یابند.

وی افزود: امسال برای غنای بیشتر جشنواره طبق سال‌های گذشته، جشنواره در چند کمیته شامل کمیته تبلیغات، کمیته پشتیبانی، کمیته برنامه‌های جانبی، کمیته شهرستان‌ها و مراسم اصلی تحت عنوان بزم نور کمیته‌بندی شده است.

رئیس ستاد جشنواره زیر سایه خورشید آذربایجان غربی ادامه داد: برنامه‌های در نظر گرفته شده در این جشنواره شامل استقبال مردمی، حضور خدام در بیمارستان، حضور در سرای سالمندان، مراکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست، حضور در مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا، جشن ویژه زوج‌های جوان، محفل انس با قرآن و حضور در مراکز نظامی و انتظامی است.

کاتب با بیان اینکه در سنوات گذشته سه شهرستان برای حضور خدام در نظر گرفته شده بود، اذعان داشت: سال گذشته سلماس، چالدران و شاهین‌دژ میزبان خادمین بود که امسال جنوب استان حذف شده و خدام بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در شهرهای شمال استان حضور می‌یابند.

وی اعلام کرد: امروز 21 شهریور خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) ساعت 16:30 در فرودگاه تبریز حضور یافته و مراسم استقبال انجام می‌شود و در ساعت 19:30 وارد ارومیه شده در همایش تکریم از امامزاده غریب حسن ارومیه حضور پیدا کرده و بعد از مراسم به سمت خوی حرکت و برنامه دعای کمیل با حضور خدام برگزار می‌شود.

کاتب ادامه داد: جمعه حرکت خدام از خوی به سمت پلدشت هماهنگی شده و جمعه بعد از ظهر از پلدشت به سمت شوط برای حضور در نماز جمعه وارد شهرستان شوط شده و جمعه شب در چالدران حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه شنبه صبح خدام به سمت قره‌ضیاء‌الدین حرکت کرده و استقبال مردمی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: خادمین بعد از قره‌‌ضیاء‌الدین در ظهر دوباره به سمت خوی حرکت کرده که برنامه مفصلی با همکاری اوقاف شهرستان خوی برنامه‌ریزی شده است.

کاتب ادامه داد: شنبه بعد از ظهر خادمین بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به سمت ارومیه حرکت کرده و استقبال مردمی در محل منطقه اسلام آباد کمربندی خاتم الانبیا (ص) انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از نماز دیدار طلاب حوزه علمیه انجام می‌شود و برنامه‌های روز شنبه خاتمه می‌یابد، یادآور شد: روز یکشنبه دو برنامه از جمله جشن زوج‌های جوان و حضور در بیمارستان برای عیادت انجام می‌شود.

کاتب اضافه کرد: ظهر یکشنبه خادمین به سمت سلماس حرکت خواهند کرد و از سلماس به ارومیه بازگشته و بعد از ظهر یکشنبه در محفل انس با قرآن در ارومیه حضور خواهند یافت.

وی حضور در سپاه و مراکز نظامی و انتظامی، تجلیل از عوامل برنامه صبوح، برنامه همایش دختران بسیجی و ورزشکار در سالن آمفی تئاتر کانون جوانان بسیج، حضور در سرای سالمندان، حضور در مراسم پایانی دوره آموزشی موسسه دارالحافظین و حضور در مراکز کودکان بدسرپرست و بی سرپرست را از برنامه‌های روز دوشنبه در ارومیه برشمرد و جشن مسجد امام رضا (ع) را آخرین برنامه روز دوشنبه عنوان کرد.

کاتب اظهار داشت: روز سه شنبه آخرین روز حضور خادمین بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در ارومیه بوده که در قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) و مجمع خیرین سلامت حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: روز سه شنبه مجمعی با عنوان خیرین مدرسه‌ساز تشکیل می‌یابد که خادمین در مراسم افتتاح خیرین مدرسه‌ساز حضور پیدا می‌کنند.

کاتب اعلام کرد: آخرین برنامه روز سه شنبه جشن میلاد امام رضا (ع) تحت عنوان بزم نور در سالن 2000 نفری شهید باکری فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد کادر فعال جشنواره 55 نفر بوده، ادامه داد: اداراتی که در راستای اجرای این طرح حمایت داشتند شامل شهرداری ارومیه، استانداری آذربایجان غربی، سپاه شهدای استان و ناحیه مقاومت بسیج ارومیه، فرمانداری‌های شهرستان‌های آذربایجان غربی، اداره ورزش و جوانان، صدا و سیمای مرکز استان و فرهنگسرای جوان است.

انتهای پیام/61005/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول