اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در فیروزکوه:

آمریکا برای حمله به کشورها بهانه و دستاویز درست می‏کند

نماینده ولی‌فقیه در فیروزکوه گفت: آمریکا برای حمله به کشورهای اسلامی همواره برای خود بهانه و دستاویز درست می‏کند.

آمریکا برای حمله به کشورها بهانه و دستاویز درست می‏کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در فیروزکوه در بیان اهداف استکبار از حرکت‏های تروریستی اظهار داشت: سالیان متمادی است که استکبارگران مقوله‏ای با عنوان «خاورمیانه جدید» را طرح‏ریزی کرده و دنبال می‏کنند و تا امروز با وجود شکست‏های فراوان از آن دست نکشیده‏اند.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: خاورمیانه جدید به معنای خاورمیانه با محوریت اسرائیل است تا تمامی منابع و مواهب طبیعی و غیرطبیعی منطقه را زیر سیطره خود داشته باشند.

وی افزود: تمام اهداف غربی‏ها و در رأس آنان آمریکا آن است که در هر کشوری، دولتی با آرای مردمی اما سرسپرده و تأمین‏کننده اهدافشان را به روی کار آورند.

استیری با اشاره به شکست غربی‏ها در عراق، فلسطین و لبنان یادآور شد: امروز آنان مطامع شوم و اهداف پلید خود را در کشور سوریه جست‏جو می‏کنند.

وی خاطرنشان کرد: حمله به برج‏های دوقلوی سازمان تجارت جهانی در آمریکا فقط بهانه‏ای بود تا غربی‏ها تهاجم خود را به کشورهای مختلف آغاز کنند و در ادامه این دست‏اندازی‏های سال‏های اخیر به سراغ سوریه رفته‏اند.

نماینده ولی‏فقیه در شهرستان فیروزکوه هشدار داد: غربی‏ها بدانند اگر با این قبیل بهانه‏ها وارد کشورهای اسلامی شوند، کامیاب نخواهند شد و چیزی جز سرافکندگی و شرمندگی برایشان به دنبال نخواهد داشت.

به گزارش فارس؛ واکنش ایالات متحده به حملات 11 سپتامبر، شروع جنگ با تروریسم با حمله به افغانستان و از قدرت برکنار کردن «طالبان» که تروریست‌های القاعده را پناه می‌داد و نیز تصویب طرح «قانون میهن‌پرستی آمریکا» بود.

کشورهای بسیاری قوانین ضدتروریسم خود را تقویت کردند و اجرای آنها را گسترش دادند.

حادثه 11 سپتامبر سال 2001 میلادی تاکنون بزرگ‏ترین عملیات تروریستی تاریخ ایالات متحده آمریکا به شمار می‌آید و پیامدهای مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی برای این کشور و جامعه جهانی به دنبال داشته ‌است.

این حادثه برای آمریکا زمینه‏ساز برنامه‏ای جهانی بود تا به تحکیم نظام تک‌قطبی و تضعیف رقبای اروپایی خود بپردازد و بسیاری از طرح‏های توسعه‏طلبانه خود را عملی کند.

اما در این میان، نباید مسئله مقابله با اسلام‏گرایی و سرکوب احساسات اسلامی در کشورهای خاورمیانه را از نظر دور داشت.

معرفی اسلام به عنوان مظهر خشونت و متضاد با سایر ادیان الهی و نیز تشدید بدبینی افکار عمومی غرب نسبت به مسلمانان، از دیگر اهدافی است که آمریکا دنبال می‏کند.

انتهای پیام/2568/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول