اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای سیستان و بلوچستان:

کیفیت آب شرب زابل مطابق با استانداردهای بین‌المللی است

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای سیستان و بلوچستان گفت: با راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب سیستان و بهره‌گیری از تجهیزات مدرن، آب شرب شهروندان سیستانی مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی تامین و توزیع می‌شود.

کیفیت آب شرب زابل مطابق با استانداردهای بین‌المللی است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، محمد‌رضا لکزایی با بیان اینکه راه‌اندازی تصفیه خانه آب سیستان موجب رفع کدورت و افزایش کیفیت آب آشامیدنی در این شهرستان شده است اظهار داشت: تا پیش از راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب سیستان شهروندان این منطقه از میزان کدورت موجود در آب مصرفی گلایه مند بودند که خوشبختانه در حال حاضر این مشکل رفع شده است.

وی افزود: این تصفیه‌خانه به طور غیررسمی از یکم فروردین ماه سال جاری با ظرفیت ٢ هزار و ٥٠ لیتر بر ثانیه وارد مدار بهره‌برداری شده است که آب وارده به شبکه توزیع مطابق با استاندارهای بین‌المللی است.

وی بیان داشت: آب شرب تصفیه شده توسط خط انتقال به قطر یک هزار میلیمتر به شهر زابل منتقل و پس از آن با استفاده از یک ایستگاه پمپاژ به شبکه شهری تزریق می‌شود.

لکزایی ادامه داد: شرکت آبفای استان تمامی خطوط استحصال آب از منابع سطحی را هر ٦ ماه یک بار مورد شست و شو و گندزدایی قرار می دهد و روزانه به منظور اطمینان از سلامت آب شرب شهروندان نسبت به انجام تست های کلر سنجی و هم چنین کدورت سنجی در ١٠٠ نقطه از سطح شهر اقدام می کند.

وی ابراز رضایت مردم از کیفیت آب شرب و نتایج حاصله از آزمایشات کدورت سنجی توسط شرکت آبفا و شبکه بهداشت و درمان را خود گواه این مدعا دانست و افزود: تلاش های انجام شده منجر به افزایش سطح کیفی آب شرب در حد استاندارد‌های ملی شده است.

لکزایی گفت: احداث تصفیه خانه آب شهرهای سیستان در سال ١٣٨٧ در دستور کار قرار گرفت و فروردین ماه سالجاری به صورت آزمایشی وارد مدار بهره برداری شد که همزمان با این اقدام شستشوی خط انتقال به طول ٣٥ کیلومتر از محل تصفیه خانه تا شهر زابل به طور مستمر در حال انجام است.

انتهای پیام/75004/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول