اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

فارس بیشترین تعداد نخبگان را دارد

استاندار فارس با بیان اینکه کسب رتبه نخست علمی در میان 57 کشور اسلامی مرهون تلاش مفاخر و نخبگان است، گفت: فارس در کشور بیشترین تعداد نخبه را دارد.

فارس بیشترین تعداد نخبگان را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین چهارشنبه‌شب در همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار و مفاخر استان فارس، اظهار داشت: ایران امروز در عرصه‌های گوناگون علمی، صنعتی، دانش‌های نوین و تکنولوژی پیچیده به پیشرفتی دست یافته که جهان غرب را به هراس انداخته است.

وی افزود: مفاخر بزرگ‌ترین سرمایه‌های ملی هر قوم و ملتی هستند که از دیرباز تاکنون در راستای توسعه علمی، اقتصادی و اجتماعی این دیار و اعتلای نام نیک سرزمین زرخیز فارس سعی بلیغ و همت شگرف داشته‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بنابر گزارش بنیاد ملی نخبگان، استان فارس در کشور بیشترین تعداد نخبگان را دارد.

صادق عابدین ادامه داد: چهره‌های مانا و نام نیک آنان تحسین همگان را بر انگیخته و ردای فاخر شایستگی بر قامت بلند آنان تنیده شده که این ردا حاصل یک عمر تلاش و صبر در استمرار خدمت به مردم است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن 700 بار کلمه علم و مشتقات آن به کار رفته است، بیان کرد: در نخستین آیات نازل شده بر پیامبر اکرم (ص) از علم و دانش و قلم سخن رفته که این امر جایگاه دانش را در مکتب اسلام نشان می‌دهد.

صادق عابدین تصریح کرد: استان فارس از دیرباز معدن علم و دانش و ادب بوده و انتخاب و گزینش چهره ماندگار از میان بزرگان این دیار کاری دشوار بود و خوب است که چنین همایش‌هایی سالی دو بار برگزار شود.

وی در پایان ابراز داشت: با برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌توان فرهنگ فارس را تجلیل، نخبگان آن را تقدیر و مردمان این دیار را تکریم کرد و نباید از یاد برد که صلابت و اقتدار امروز ما موهبتی است که شهدا و رزمندگان با بذل زندگی خود برای ما به ودیعت نهاده‌اند و مفاخر اصلی آنان هستند.

انتهای پیام/2448/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول