اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس‌:

محققان منطق سیاسی امام رضا (ع) را برای مسئولان تبیین کنند‌

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری همایش‌هایی که به تبیین و ترویج آموزه‌های امام رضا(ع) کمک می‌کند باید مورد حمایت قرار گیرند.

محققان منطق سیاسی امام رضا (ع) را برای مسئولان تبیین کنند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، عبدالرضا عزیزی اظهار کرد: از همین جا از تمام دانشمندان و محققان کشور که در این زمینه کار می‌کنند تقاضا می‌کنم با حضور فعال خود در همایش علمی پژوهشی آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع)، دین مهم خود را به ایشان با شناساندن حضرت به مردم و دنیا ادا کنند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: آگاه‌سازی نسل جوان و اطلاع آنان از رهنمودها و سبک زندگی حضرت می‌تواند به درک آنان عمق ببخشد و هرچه در این راه تلاش شود، خشنودی آن حضرت را در پی خواهد داشت.

وی گفت: حضور حضرت امام رضا (ع) در خراسان نشانگر حضور پر رنگ سیاست در زندگی ایشان بوده و با نگاهی عمیق به زندگی حضرت می‌بینیم که سیاست همواره جزء جدا نشدنی از تصمیمات ایشان است و همین تدبیر موجب توسعه، رشد و حضور پر برکت تشیع در زندگی ایرانیان است.

عزیزی اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی که در تصمیمات سیاسی حضرت می‌بینیم پیوند سیاست با دین و تأثیر اخلاق متعالی اسلامی در منطق سیاسی ایشان بوده است.

وی یادآور شد: اگر بخواهیم از اشخاص تأثیر‌گذاری که با تأسی از زندگی حضرت مسیر حرکت ایرانیان را اصلاح کرده‌اند نام ببریم بهترین و عالی‌ترین نمونه، بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) است که بی‌شک هموطنان عزیز با دیگر مردان و زنان بزرگی که در گذشته با تأسی از حضرت رضا(ع) تأثیرات شگرفی در تاریخ ایران ایجاد کرده‌اند، آشنا هستند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بین طبقات اجتماعی عموم مردم همواره حکومت‌های قبلی را وادار کرده‌اند که بر مدار راهنمایی‌های امام رضا (ع) حکومت کنند و هر جا تشخیص داده‌اند که آنگونه نیست راه مبارزه و حق‌طلبی را در پیش گرفته و موفق شده‌اند.

وی اظهار کرد: نیاز است نقش منطق سیاسی امام رضا(ع) بر لحظه تصمیم‌گیری‌های بزرگ سیاستمداران کشور در ادوار گوناگون تاریخی مورد توجه قرار گیرد و بدون شک محققین بزرگ کشور در همایش علمی پژوهشی آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع) به این موضوعات خواهند پرداخت.

عزیزی با بیان اینکه اثر زندگی حضرت، در بررسی سبک زندگی مردم نشانگر عمق تأثیر است، افزود: استقرار محتوای عمیق دینی در زندگی مردم، جریان زندگی آنان را به گونه‌ای شکل داده است که ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی جزء ویژگی‌های لاینفک ایرانی است و حضرت از این جهت، بیشترین نقش را در سبک زندگی مردم داشته‌اند و خواهند داشت زیرا به پردازش سیاسی تمام ضروریات زندگی از دیدگاه‌های مختلف پرداخته‌اند و رهنمودهای مهم حضرت همواره چراغ راه زندگی مردم ما بوده است.

وی تصریح کرد: درک درست سیاستمداران از مذهب تشیع خود بهترین راهنمای عمل در لحظه تصمیم‌گیری آنان بوده است و هر کس از این درک عاجز بوده در بین مردم و در تاریخ جز انزجار بهره‌ای نبرده‌ است که این موضوع برای افراد مختلف نیازمند بررسی و تأمل بیشتری است.

عزیزی خاطرنشان کرد: به هر حال در تمام دوره‌ها یک شاخص مهم برای بررسی و قضاوت تصمیمات افراد سیاسی از طرف مردم، میزان انطباق تصمیمات آنان با منطق سیاسی و زندگی ائمه و مخصوصاً حضرت امام رضا(ع) بوده، هست و خواهد بود و این نگاه باعث می‌شود متوجه عمق تأثیر زندگی امام رضا (ع) بشویم.

انتهای پیام/63002/ش/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول