اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با مقام معظم رهبری:

کارگروه مدیریت نقدینگی در سازمان حج و زیارت تشکیل می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: کارگروه ویژه‌ای برای مدیریت نقدینگی در سازمان حج و زیارت مهیا شده است که با استفاده از ظرفیت شبکه بانکی کشور، با محوریت بخش خصوصی و حمایت سازمان حج و زیارت طی یک برنامه سه ساله اقدامات جدی صورت پذیرد.

کارگروه مدیریت نقدینگی در سازمان حج و زیارت تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری سازمان حج و زیارت، صبح امروز کارگزاران حج با مقام معظم رهبری دیدار کردند، در این دیدار سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در دو بخش گزارشی را ارائه کرد.

در بخش اول رئوس برنامه‌ها و تصمیمات پیش روی سازمان حج و زیارت و در بخش دوم نیز برنامه‌های عملیات موسم حج سال جاری ارائه شد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سیاست اصلی سازمان حج و زیارت در دولت جدید، حرکت در مسیر اقامه حج ابراهیمی بر اساس رهنمودهای امام عزیز و اندیشه‌های ولی امر مسلمین است.

اوحدی ادامه داد: همگامی با بعثه مقام معظم رهبری در جهت تقویت وحدت و اخوت اسلامی، رعایت حقوق زائران، حفظ عزت و کرامت حجاج و معتمرین، تلاش جدی برای کاهش هزینه‌ها، افزایش رفاه و تقویت ابعاد فرهنگی همواره مدنظر خواهد بود.

سند تعالی حج و زیارت؛ نقشه راه فعالیت‌های زیارتی کشور

وی افزود: بحمداله تدوین سند تعالی حج و زیارت با محوریت بعثه مقام معظم رهبری و هدایت نماینده محترم ولی فقیه مراحل نهایی را طی می‌کند. این سند که در واقع نقشه راه فعالیت‌های زیارتی کشور تلقی می‌شود یقیناً در تنظیم روابط و انسجام اجزای فعالیت‌ها در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجرایی نقش موثری خواهد داشت. امیدواریم در موسم حج سال جاری راه کارهای اجرایی و کاربردی این سند مهم بصورت میدانی ارزیابی و تبیین گردد.

2500 دانشجو در رشته حج و زیارت مشغول تحصیل هستند

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: در زمینه آموزش مستمر مدیران و کارگزاران زیارتی با هماهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه، دو کد رشته حج و زیارت در مقاطع کاردانی و کارشناسی با مصوبه دانشگاه جامع علمی -کاربردی ایجاد گردیده و هم اکنون دو هزار و 500 دانشجو در 14 مرکز دانشگاهی مشغول تحصیل هستند. اطمینان داریم این روند ثمر بخش در قالب سند تعالی حج و زیارت تقویت خواهدشد.

تشکیل کارگروه مدیریت نقدینگی در سازمان حج و زیارت

اوحدی تصریح کرد: با عنایت به توصیه اخیر حضرتعالی و تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر ضرورت مدیریت منابع نقدینگی، کارگروه ویژه‌ای برای تحقق این مهم مهیا گردیده که قرار است با استفاده از ظرفیت شبکه بانکی کشور، با محوریت بخش خصوصی و حمایت سازمان حج و زیارت طی یک برنامه سه ساله اقدامات جدی صورت پذیرد.

ساخت و بهره‌بردای از ترمینال زیارتی فرودگاه امام(ره)

وی افزود: در اولین گام، ساخت و بهره برداری از ترمینال زیارتی فرودگاه حضرت امام(ره) پیگیری شده و امید است با ایجاد امکانات و تسهیلات مناسب خرید سوغات، معضل اتلاف وقت زائران عزیز و بازارگردی تا حدود زیادی ساماندهی شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دوم از گزارش خود به اقدامات انجام شده در خصوص مراسم حج سال جاری پرداخت و گفت: به‌دلیل توسعه فضاهای اطراف مسجدالحرام 20 درصد سهمیه زائران تمامی کشورهای اسلامی کاهش یافته است، لذا در موسم حج سال جاری زمینه اعزام جمعاً 64 هزار نفر در قالب 500 کاروان از 17 ایستگاه پروازی فراهم گردیده است. همچنین 2 هزار 500 نفر از ایرانیان عزیز مقیم خارج از کشور در طول موسم از خدمات سازمان حج و زیارت برخوردار خواهند شد.

اعزام زائران مدینه قبل به مدینه منوره

اوحدی بیان داشت: در عملیات حج امسال، تمامی زائران مدینه قبل مستقیماً به مدینه منوره مشرف خواهند شد و لذا سفر زمینی جده به مدینه برای این عزیزان حذف و در مقابل، پروازهای برگشت زائران مدینه بعد هم از فرودگاه مدینه منوره مستقیماً به ایران صورت می‌گیرد که برای این دسته از عزیزان نیز مسیر زمینی مدینه به جده حذف گردیده است.

وی افزود: بدین ترتیب علاوه بر صرفه جویی مالی، افزایش امنیت و سلامت زائر، پیشگیری از اتلاف حداقل 12 ساعت وقت زائران نیز حاصل شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: استقرار زائران در قالب نظام مجموعه محوری در 92 هتل صورت خواهد پذیرفت. در این ساختار جدید مسئولیت تأمین تدارکات ، تغذیه و دیگر امور اجرایی در طول سفر به عهده مدیران مجموعه و همکارانشان قرار گرفته و مدیران کاروان دغدعه‌ای در این زمینه نخواهند داشت بلکه تمام تلاش خود را به حضور جمعی زائران به منظور بهره‌گیری از برنامه‌های فرهنگی و فضای معنوی این فرصت استثنایی معطوف خواهند نمود.

فعالیت شبانه روزی 118 مطب در هتل‌ها

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در طول موسم حج 118 مطب بصورت شبانه روزی در محل هتل‌ها و مجموعه‌های مسکونی به منظور ارائه خدمات پزشکی تجهیز و راه اندازی خواهد شد، ضمناً برای اولین بار در منا و عرفات نیز چادرهای مخصوصی به همین منظور اختصاص یافته است. در شهرهای مکه و مدینه نیز دو بیمارستان بزرگ و مجهز با کادر کامل پزشکی و دندانپزشکی دایر و آماده خدمات 24 ساعته می‌باشد.

اوحدی ادامه داد: در سال جاری نیز همچون سنوات قبل بخشی از اقلام تدارکاتی مورد نیاز حجاج، از منشاء داخل کشور تهیه و ارسال گردیده که طبق برنامه غذایی مصرف خواهد شد.

وی افزود: به منظور تقویت ساختار ستادهای اجرایی حج، با هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری فعالیت‌های حوزه بازرسی بصورت مشترک صورت گرفته و گزارش بازدیدها در کمیته‌ای متشکل از مدیران بعثه و سازمان حج و زیارت جمع بندی و همزمان تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان اظهار امیدواری کرد با دعای خیر مقام معظم رهبری شاهد برگزاری حج ابراهیمی و در خور شأن زائران مکرم جمهوری اسلامی ایران باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول