اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 5 اصفهان خبر داد

بهره‌برداری از فاز دوم تله کابین صفه کمتر از دو ماه آینده

شهردار منطقه 5 اصفهان گفت: فاز دوم تله کابین صفه کمتر از دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از فاز دوم تله کابین صفه کمتر از دو ماه آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، حمید عصارزادگان با اشاره به اینکه اداره ارتباطات مردمی 137 زمینه مشارکت شهروندان در اداره شهر فراهم می‌کند، اظهار داشت: شهرداری از طریق 137 می‌تواند با نیازهای محلات مختلف آشنا شود و نسبت به رفع مشکلات و معضلات شهری سریع‌تر اقدام نماید.

عصارزادگان با بیان اینکه به دلیل استقرار مطب‌های پزشکان در این محدوده خیابان‌های توحید و شریعتی به آمادگاه دوم شهر تبدیل شده‌اند، خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از منازل مسکونی خیابان‌های توحید و شریعتی به مطب پزشک تبدیل شده و همین باعث بروز ترافیک و سخت شدن تردد شهروندان شده است.

وی با اشاره به گلوگاه ترافیکی خیابان حکیم نظامی ابراز داشت: کاهش بار ترافیکی در این محدوده، اقدامات متعددی را می‌طلبد که در این زمینه احداث پارکینگ در خیابان محتشم کاشانی جنب ساختمان MRI، با ظرفیت پارک 400 خودرو در دست اجراست.

شهردار منطقه 5 اصفهان ادامه داد: احداث پارکینگ فروزان نیز در خیابان حکیم نظامی و پارکینگ مقابل بیمارستان سعدی از دیگر اقدامات شهرداری منطقه 5 در راستای کاهش ترافیک است.

عصارزادگان در بخش دیگر سخنان خود بودجه این منطقه را 180 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در شش ماهه اول سال جاری 50 درصد بودجه این منطقه محقق می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های شاخص این منطقه ادامه داد: احداث مجتمع ایستگاه‌های قطار شهری با هزینه 15 میلیارد تومان در دست اجراست.

شهردار منطقه 5 اصفهان به طرح‌های در دست اجرای کوه صفه اشاره کرد و ادامه داد: فاز دوم تله کابین کمتر از دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

این مسئول با بیان اینکه پروژه نمازخانه مرکزی صفه نیز در دست اجراست، تصریح کرد: مرمت قلعه شاه دژ، لیزر صفه، توسعه سرویس‌های بهداشتی، ایمن سازی مسیرهای خطرناک کوهستان از جمله طرح‌های در دست اجرا در این محدوده است.

وی با اشاره به توسعه باغ وحش صفه خاطرنشان کرد: پارکینگ صفه در مجاورت تله کابین با ظرفیت 800 خودرو احداث شده است.

شهردار منطقه 5 اضافه کرد: پارکینگ ورودی صفه با ظرفیت 600 خودرو ظرف 20 روز آینده به بهره برداری می‌رسد.

عصارزادگان با بیان اینکه با توجه به شرایط اقلیمی منطقه آبیاری فضای سبز صفه بسیار گران‌تر از آب شرب مصرفی است، بیان داشت: منابع آبی صفه در 4 مرحله از چاه بوستان ملت پمپاژ می‌شود.

وی به احداث پارک ترافیکی صفه اشاره کرد و ادامه داد: پارک ترافیکی صفه به منظور آموزش دانش آموزان در خصوص مباحث ترافیکی در دست اجراست.

شهردار منطقه 5 اصفهان با اشاره به طرح‌های در دست اجرای سپاهان شهر عنوان کرد: پارک بزرگ سپاهان شهر به وسعت 38 هزار متر‌مربع دردست اجرا است و تاکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

عصارزادگان بیان داشت: زیرسازی و اصلاح جداول منطقه سپاهان شهر، انتقال پساب فاضلاب سپاهان شهر از دیگر طرح‌های در دست اجرا این منطقه است.

وی با بیان اینکه امسال 10 میلیارد تومان برای طرح‌های گردشگری ناژوان اختصاص داده، گفت: تله سیژ ناژوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های ناژوان است که اکنون آماده بهره برداری است و این طرح از سوی کارشناسان شرکت اتریشی تایید شده است.

شهردار منطقه 5 اصفهان گفت: احداث خیابان محرم مقابل خیابان حسین آباد اعظم و خیابان محتشم کاشانی، تعریض خیابان یحیی خان از طرح‌های عمرانی امسال منطقه 5 است.

عصارزادگان به احداث میدان شورا اشاره کرد و یادآور شد: آزادسازی محدوده منطقه 5 انجام شده است و اکنون منتظر آزادسازی هتل سوئیت از سوی منطقه 6 هستیم.

این مسئول اذعان داشت: اکنون پروژه احداث میدان شورا نیز در دست طراحی است.

وی خاطرنشان کرد: از بودجه منطقه 5 ، 17 میلیارد تومان برای خریداری اتوبوس و 17 میلیارد تومان برای کمک به سازمان قطار شهری اختصاص یافته است.

انتهای پیام/2301/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول