اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست گمرکات خوزستان:

درآمد گمرکات خوزستان ۲۰ درصد افزایش یافت

سرپرست گمرکات خوزستان گفت: درآمد گمرکات خوزستان در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

درآمد گمرکات خوزستان ۲۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدرضا جعفری در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی که ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: صادرات گمرکات استان در پنج ماهه نخست امسال چهار میلیون و 411 هزار تن بود که ارزش پولی آن برابر با یک میلیارد و 26 میلیون دلار است.

وی ادامه داد: محصولات صادر شده از نظر وزنی یک درصد کاهش و از نظر ارزشی هفت درصد افزایش داشته است.

سرپرست گمرکات خوزستان با بیان اینکه مجموع درآمدهای گمرکات خوزستان در پنج ماهه نخست امسال، 436 میلیارد تومان بوده است، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی و وزنی 20 درصد افزایش یافته است.

وی میزان صادرات به عراق را در این مدت 962 هزار تن دانست و تصریح کرد: ارزش پولی این مقدار صادرات دو هزار و 68 میلیون دلار بود که از نظر ارزشی 47 درصد افزایش و از نظر وزنی دو درصد کاهش داشته است.

جعفری عمده صادرات محصولات غیر نفتی خوزستان را به کشورهای عراق، ژاپن، هند، کویت و کره عنوان کرد و گفت: کالاهای اساسی که از خوزستان صادر می‌شود شامل محصولات پتروشیمی، کشاورزی، معدنی، صنعتی، فلزات، فرش و صنایع‌دستی است.

وی افزود: محصولات پتروشیمی 80 درصد کل صادرات خوزستان را به خود اختصاص داده است.

سرپرست گمرکات خوستان واردات به خوزستان تا پایان مرداد ماه را چهار میلیون و 770 هزار تن عنوان و خاطر نشان کرد: ارزش این کالاهای وارداتی دو میلیارد و 132 میلیون دلار است که از نظر وزنی 24 درصد کاهش و از نظر ارزشی 18 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/72011/ت20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول