اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته نظارت اجرایی سازمان نظام مهندسی خوزستان:

شهرداری اهواز به گزارشات ناظر اعتنا نمی‌کند

رئیس کمیته کنترل و نظارت اجرایی سازمان نظام مهندسی خوزستان در واکنش به تخریب ساختمان 9 طبقه در اهواز گفت: وقتی شهرداری بدون تائید نظام مهندسی کار را به مشاور و یا پیمانکار واگذار می‌کند دیگر ما نمی‌توانیم کاری کنیم.

شهرداری اهواز به گزارشات ناظر اعتنا نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، با فرو ریختن دومین ساختمان در عرض یک ماه گذشته در اهواز به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی و استانداردهای ساختمان‌سازی در اهواز، مرادعلی واهبی لحظاتی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: شهرداری باید واحد مستقلی ایجاد کرده و به محض گزارش مهندس ناظر به موضوع رسیدگی کند، تا رفع نقص شود.

وی بیان کرد: شهرداری اهواز برای احداث این پروژه در سال 86 از یک مشاور نقشه می‌پذیرد و به نظام مهندسی استان نیز اطلاعی از چگونگی کار نمی‌دهد.

رئیس کمیته کنترل و نظارت اجرایی سازمان نظام مهندسی خوزستان گفت: در طول احداث پروژه مشاور طرح به کارفرما دستورات ایمن‌سازی می‌دهد که وی از رعایت آن سرباز می‌زند و ساختمان را به بد‌ترین شکل می‌سازد.

وی با بیان اینکه این ساختمان از کیفیت لازم برخوردار نبوده است، گفت: نکات ایمنی در این ساختمان اصلا رعایت نشده است و حتی دو طبقه دیگری که باقی مانده‌اند باید تخریب شوند.

واهبی افزود: اگر مالک به موقع اطلاع‌رسانی می‌کرد و شهرداری زود‌تر کار را تعطیل می‌کرد امروز شاهد تخریب این ساختمان 9 طبقه نبودیم.

وی ادامه داد: قطعا اگر مشاور طرح کار خود را به صورت قانونی انجام نداده باشد با وی برخورد قانونی خواهیم کرد.

رئیس کمیته کنترل و نظارت اجرایی سازمان نظام مهندسی خوزستان عنوان کرد: در این سازمان گروهی به عنوان پلیس فنی کار نظارت بر ساختمان‌ها را برعهده دارند که اگر آن‌ها تشخیص دهند کار غیرقانونی صورت گرفته است با ناظر و مشاور طرح برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اکنون تمام کار ساخت و ساز‌ها بر عهده شهرداری است، ادامه داد: متاسفانه اخیرا شهرداری به اختیار خود و بدون هماهنگی با سازمان نظام مهندسی کار احداث ساختمان‌های بلند را به مشاور واگذار می‌کند.

واهبی افزود: قطعا وقتی شهرداری بدون تائید نظام مهندسی کار را به مشاور و یا پیمانکار واگذار می‌کند دیگر ما نمی‌توانیم کاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهندسان ناظر به تنهایی قدرت بازرسی ندارند، گفت: قدرت یک مهندس ناظر برگرفته از شهرداری است اما این موضوع توسط شهرداری‌ها انجام نمی‌شود.

رئیس کمیته کنترل و نظارت اجرایی سازمان نظام مهندسی خوزستان افزود: در واقع وقتی که مهندس ناظری از عدم رعایت نکات ایمنی در ساخت ساختمانی گزارش می‌دهد شهرداری باید کار را متوقف کند اما متاسفانه این کار را انجام نمی‌دهد.

وی ادامه داد: مردم تصور می‌کنند که مقصر تخریب، ناظر و یا سازمان نظام مهندسی است اما نمی‌دانند که مالکان اعتنایی به تذکرات و دستورات مهندس ناظر نمی‌کنند.

واهبی بیان کرد: وقتی پیمانکاری تصور می‌کند که استفاده از امکانات و تجهیزات ایمنی به سودش نیست و باعث هزینه بیشتر برای وی می‌شود از استفاده آن صرف‌نظر می‌کند و قطعا وقتی ناظری در کار نباشد، کسی مانع وی نخواهد شد.

وی افزود: درخواست داریم که از این پس با مالکان برخورد قانونی و شدیدتری صورت گیرد تا عبرتی برای دیگران شود.

انتهای پیام/72015/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول