اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست استان قم:

ادارات از خود‌پستچی‌گری خودداری کنند

مدیرکل پست استان قم گفت: افراد و موسسات دولتی خودپستچی‌گری می‌کنند که این مسئله به ضرر منافع دولتی است.

ادارات از خود‌پستچی‌گری خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسین رحیمی در نشست خبری که ظهر امروز در اداره مرکزی پست استان قم برگزار شد، اظهار کرد: تنها شرکت دارای مجوز از سازمان تنظیم و مقررات برای حمل و نقل اقلام پستی، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: در استان قم 70 نفر نامه‌رسان در حال فعالیت هستند و اگر همه دستگاه‌ها توزیع محصولات را به پست استان واگذار کنند به نفع بیت‌المال و کاهش هزینه‌های مالی است.

مدیرکل پست استان قم با بیان اینکه سرانه مرسولات پستی یکی از آیتم‌های سنجش پیشرفت جوامع است، افزود: در کشور‌های پیشرفته سرانه مرسولات پستی بین 600 تا 700 هزار فقره است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در ایران این رقم بین 12 تا 13 فقره است و این تفاوت در آمار نشان می‌دهد ما در مقوله بهره‌گیری از پست و خدمات پستی نسبت به کشورهای پیشرفته عقب هستیم.

رحیمی یادآور شد: سرانه مرسولات پستی استان در شش ماه نخست امسال به صورت تجمعی تنها سه فقره بوده که این رقم برای استانی مثل قم بسیار پایین است.

وی گفت: مطبوعات و اصحاب رسانه در فرهنگ‌سازی استفاده از پست نقش مهمی در جامعه دارند و امیدواریم در از بین بردن فرهنگ خودپستچی‌گری در جامعه با اداره پست استان نهایت همکاری را داشته باشند.

مدیرکل پست استان قم اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی باید توزیع مرسولات را به پست واگذار کنند و در این زمینه فرهنگ‌سازی شود و توزیع مرسولات در درب منازل تنها توسط اداره پست صورت بگیرد.

انتهای پیام/2258/ز20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول