اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مؤسسه سیره شهدای قم:

ملت مصر هوشیار باشند/ وحدت انقلاب مصر را از سراشیبی سقوط دور می‏‌کند

عضو مؤسسه سیره شهدای قم گفت: ملت مصر امروز باید بیش از گذشته هوشیار باشند و بدانند که وحدت، انقلاب مصر را از سراشیبی سقوط دور می‏‌کند.

ملت مصر هوشیار باشند/ وحدت انقلاب مصر را از سراشیبی سقوط دور می‏‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام علی دیانی ظهر امروز در یادواره شهدای شهرک انقلاب شاهرود که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان و خانواده معظم شهدا در مسجدالنبی (ص) شهرک انقلاب شاهرود برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) و تقدیر از برگزاری این یادواره شهدا اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا، تجلیل از ایثار و شهادت و پاسداشت مقاومت ائمه‏‌اطهار (ع) از صدر اسلام تاکنون بوده و این اقدام، دارای اجر و مزد زیادی نزد پروردگار عالمیان است.

وی افزود: شهدا، شاهدان الهی در دنیا و آخرت هستند و گواهان اعمال و پذیرش بخشش گناهان خلق در پیشگاه خداوند متعال محسوب می‏‌شوند و نزد پروردگار آرامش یافته‏‌اند و روزی می‌خورند.

استاد حوزه و دانشگاه قم خاطرنشان کرد: فرهنگ و رسم و روش شهدا باید در جامعه اسلامی روز به روز پررنگ‌تر و اثرگذارتر از گذشته باشد و این نیاز به ترویج و گسترش این فرهنگ در جامعه دارد.

وی تصریح کرد: امروز بیش از گذشته نیاز به فرهنگ ایثار و شهادت داریم؛ چرا که دشمنان ما با جنگ نرم درصدد کم‌‏رنگ کردن و بی‌اهمیت جلوه دادن این فرهنگ مقدس در جامعه اسلامی ایران و جوامع دیگر هستند.

امروز فرهنگ ایثار و شهادت در سراسر دنیا گسترش یافته است

دیانی با بیان اینکه امروز فرهنگ ایثار و شهادت در سراسر دنیا گسترش یافته است، متذکر شد: امروز آزادی‏خواهان جهان از مرگ هراسی ندارند و برای رهایی از طاغوت و ظلم و ستم حاضرند از جان خود برای آسایش دیگران بگذرند.

عضو مؤسسه سیره شهدای قم بیان کرد: امروز فرهنگ ایثار و شهادت است که مردم سوریه را مقاوم برابر دشمنان و استکبار جهانی قرار داده و همین فرهنگ مقابل اسرائیل و آمریکا ایستاده است.

دیانی تأکید کرد: امروز دنیا فریب استکبار و استعمار را نمی‌خورد و همه ملت‌ها و دولت‌های آزادی‏خواه آگاهانه در برابر زور و استکبار ایستاده‌اند و این‏ها به برکت انقلاب اسلامی و خون شهداست.

وی با اشاره به تحولات منطقه اظهار کرد: اتفاقی که در مصر افتاد، به علت دور شدن دولت مصر از اسلام واقعی و پشتوانه مردمی که از خون هزاران نفر ایجاد شده بود، است و باید ملت مصر هوشیار باشند و با اتحاد برابر توطئه‌ها بایستند تا انقلاب آنها در سراشیبی سقوط قرار نگیرند.

سوریه محور مقاومت اسلامی در منطقه است

عضو مؤسسه سیره شهدای قم تصریح کرد: سوریه محور مقاومت اسلامی در منطقه است و باید ملت‌های مسلمان و آزاده تلاش کنند تا این کشور مقاوم را برابر استکبار به سرکردگی آمریکا حمایت کنند.

وی افزود: آمریکا به دلایل واهی و به خاطر فشار بر جمهوری اسلامی در سوریه فتنه‌انگیزی کرده است و اکنون چون نمی‌تواند در برابر این کشور ایستادگی کند، می‌خواهد با جنگ غائله‌ای را که ایجاد کرده تمام کنند.

دیانی بیان کرد: آمریکا باید از تجربه‌هایی که در دیگر کشورها دارد درس بگیرد و دست از جنگ‏‌افروزی در جهان بکشد و قدرت‌های نوظهور را بپذیرد و با دنیا تعامل کند تا پابرجا باشد و اندک آبروی خود را حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام پیروز است و حکومت جهانی اسلام در جهان توسط مستضعفان به وقوع خواهد پیوست و استکبار جهانی سرنگون و خار و ذلیل خواهد شد.

در این مراسم، علی‌اکبر نظری مسئول کانون بسیج مداحان شاهرود در وصف شهدا و ائمه مدیحه‏‌سرایی کرد و قرائت دکلمه و اجرای تواشیح از دیگر برنامه‌های این یادواره شهدا بود.

انتهای پیام/2249/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول