اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آیت‌الله مدنی؛ شهیدی که سینه ستم را شکافت

شهید محراب، آیت‌الله مدنی، مصلحی‌ بیدارگر بود که با فروتنی‌اش، روشنگری کرد و سینه ستم را شکافت.

آیت‌الله مدنی؛ شهیدی که سینه ستم را شکافت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، انقلاب اسلامی در دوران حیات خود، مردان بزرگی را به چشم دیده که خدایی بودند، خدایی زیستند و در راه خدا نیز جان دادند.

مردانی از تبار مقاومت، که هرگز دست از آرمان‌هایشان برنداشتند و برای برافراشتن پرچم استقلال و آزادی، از خود گذشتند.

بزرگانی که پرورش‌یافته مکتب ایثار بودند و شهادت، از بودن خود برای ماندن دین گذشتند و همین شد رمز ماندگاری آنان در تاریخ.

بزرگ‌مردانی به مانند آیت‌الله شهیدمدنی، که ادامه‌دهنده مکتب علی(ع) بودند و سیره او.

شهیدی که دنباله‌روی مولایش شد و تا آخرین نفس، نام دین و دین‌خواهی را فریاد زد تا اینکه، زخمی تیغ کینه شد و در محراب نماز در خون تپید.

پدر و مادرش، نامش را «اسدالله» گذاشتند و چه تعبیر زیبایی در این نام نهفته است..... «شیر میدان نبرد حق علیه باطل».

آیت‌الله مدنی، از سختی‌ها نهراسید، علوم دینی را فرا گرفت و خود مبلغ دین شد در بحبوحه فضای فساد و بی‌دینی.

او پرچم جهاد، برافراشت و ستیز علیه جور و ستم، را بر قلب این پرچم نگاشت. آیت‌الله مدنی، مصلحی‌ بیدارگر بود که با فروتنی‌اش، روشنگری کرد و سینه ستم را شکافت.

او همواره منشأ خیر بود و برکت، قلب تمام ایران را از آن خود کرد و نامش را برای همیشه در تاریخ جاودانه ساخت.

در همین راستا با تعدادی از مسئولان در خصوص اثرگذاری آیت‌‌الله مدنی به گفت‌و‌گو نشستیم.

 

*شهید مدنی را بهتر بشناسانیم

فرماندار همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس شناساندن شخصیت شهید مدنی برای نسل جوان را یکی از ضروریات دانست و اظهار داشت: متأسفانه این شخصیت بزرگ و تأثیرگذار هنوز برای جوانان ناشناخته است.

حسن قهرمانی‌مطلق برگزاری یادواره در چندساعت، آن هم فقط در سالگرد شهادت ایشان، نمی‌تواند زمینه‌ساز معرفی شخصیت آنان باشد.

وی با بیان اینکه شهیدمدنی هر جایی حضور داشتند منشأ خیر و برکت بودند، ادامه داد: تأسیس درمانگاه مهدیه و همچنین مؤسسه خیریه مهدیه را می‌توان به عنوان بخشی از خدمات ایشان در همدان دانست.

فرماندار همدان ابراز داشت: امروز نیز هزاران نفر از خدمات و فعالیت‌های عام‌المنفعه ایشان در همدان بهره‌مند هستند که این امر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهید مدنی در امور مدیریتی نیز سرآمد و برجسته بود، ابراز داشت: حل بحران در آذربایجان، مقابله با رژیم ستم‌شاهی، رهبری مردم برای ممانعت از عبور تانک‌های ارتش وقت شاهنشاهی از همدان که به قصد کشتار مردم تهران انجام می‌شد، مدیریت بحران و مسائلی از این دست را می‌توان از فعالیت‌های انقلابی ایشان برشمرد.

قهرمانی‌مطلق از مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان خواست برای ماندگاری بیت آیت‌الله مدنی در حد توان خود، کارهای لازم را انجام دهند.

*ولایتمداری شاخصه شهید مدنی بود

امام جمعه موقت همدان نیز خستگی‌ناپذیری، ولایتمداری و ساده‌زیستی را از ویژگی‌های شهید مدنی دانست و ابراز داشت: حراست از آرمان‌های انقلاب و تلاش برای تحقق جامعه‌ای دینی از ابعاد شخصیتی شهیدمدنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جوادی از نفوذ کلمه و تأثیر کلام شهیدمدنی سخن گفت و افزود: همین موضوع منجر به اثرگذاری ایشان بر روی افراد شده بود.

وی انعکاس منش و رفتار شهیدمدنی را موجب الگوپذیری مردم به ویژه جوانان از ایشان شد و ابراز داشت: باید در این زمینه بیش از پیش فعال بود.

امام جمعه موقت همدان افزود: شهیدمدنی همواره با ولایت‌پذیری، خدمات بزرگی را به نظام ارائه کرد که باید نسبت به معرفی آنها اقدام شود.

 

*شهیدمدنی شخصیتی اثرگذار

مدیرعامل مؤسسه شهیدمحراب نیز با بیان اینکه آیت‌الله شهیدمدنی را شخصیتی جامع دانست و ابراز داشت: ابعاد مختلف یک انسان کامل را می‌توان در این شخصیت بزرگ دید به طوری که ایشان در هر جایگاهی قرار می‌گرفتند آن کار را به خوبی انجام می‌دادند.

سید محمدکاظم حجازی با بیان اینکه ارتقای باورهای دینی مردم و بصیرت‌افزایی سرلوحه کارهای شهید مدنی بود، افزود: انسجام‌بخشی در بین انقلابیون، ایجاد وحدت رویه برای مقابله با ظلم و مدیریت امور از دیگر کارهایی بود که ایشان به خوبی از عهده آن برآمدند و در این زمینه الگو شدند.

وی گفت: روند کاری ایشان با وجود تبعیدهای مکرری که به مناطق مختلف می‌شدند، هرگز تعطیل نشد به طوری که همواره گام‌های ارزشمندی در انسجام انقلابیون و متدینان برمی‌داشتند.

مدیرعامل مؤسسه شهیدمحراب با اشاره به نگاه تیزبینانه شهید مدنی در جلب و جذب جوانان گفت: ابتکارات شهیدمدنی در عرصه‌های مختلف نیز قابل توجه و پر از برکت بود.

وی با اشاره به توجه شهید آیت‌الله مدنی به امر حجاب بانوان نیز اظهار داشت: کانون اسلامی خواهران در 30 سال گذشته در همدان شکل گرفت که به تعالیم دینی بانوان در یک مجموعه اسلامی پرداخته شود.

مدیرعامل مؤسسه شهیدمحراب خاطرنشان کرد: توجه ایشان به نیازهای رفاهی قشر محروم و جهت دادن معتمدان و متدینان در احداث صندوق قرض‌الحسنه مهدیه موسسه دارالایتام  نیز از دیگر کارهای ایشان بوده است.

 

*لزوم نشر دیدگاه‌های شهید مدنی

وی در ادامه با اشاره به برخی از فعالیت‌های موسسه شهید محراب اظهار داشت: این مجموعه خود را  در تبیین و ترویج افکار این شهید بزرگوارمکلف می‌داند.

حجازی ابراز داشت: این مؤسسه فعالیت‌هایی را در حوزه‌های فرهنگی و خدمات اجتماعی منطبق با دیدگاه‌های ایشان در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: نشر دیدگاه‌های شهیدمدنی از طریق رسانه، برگزاری مراسم سالیانه این شهید و اجرای طرح‌هایی مانند طرح خادم به منظور زیر پوشش قرار دادن دانش‌آموزان محروم دارای استعداد بالا از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه است.

مدیرعامل مؤسسه شهید محراب با اشاره به اجرای طرح پای‌پوش به منظور تأمین نیازهای رفاهی دانش‌آموزان محروم، آن را از دیگر فعالیت‌های مؤسسه شهید محراب دانست.

وی با بیان اینکه شهید مدنی وقت خود را صرف علم و ادب و تقوا و ارشاد مردم می‌کرد، افزود: ایشان، دین را در محضر ولایت آموخته بودند و آن را با وجود جایگاه ولایت دارای موضوعیت می‌دانستند.

 

حجازی با بیان اینکه باید ادامه‌دهنده راه این شهید بزرگوار بود، معرفی ایشان به جامعه را از ضروریات دانست.

================

گزارش از مریم شهابی باهر

================

انتهای پیام/89002/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول