اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان باروری و ناباروری استان اصفهان:

بیماری صرع مانعی برای بارداری محسوب نمی‌شود

رئیس سازمان باروری و ناباروری استان اصفهان گفت: بیماری صرع مانعی برای بارداری محسوب نمی‌شود و 90 درصد خانم‌های مبتلا به صرع بارداری طبیعی خواهند داشت.

بیماری صرع مانعی برای بارداری محسوب نمی‌شود

سید مهدی احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سئوال که آیا بیماری صرع مانعی برای باردار شدن محسوب می‌شود، اظهار داشت: بیماری صرع مانعی برای باردار شدن نیست و بیش از 90 درصد خانم‌های مبتلا به این بیماری بارداری طبیعی خواهند داشت و این مورد باید برای بیمار که ترس و اضطراب زیادی را در خصوص عوارض بیماری صرع و یا داروها برای جنین دارد بازگو شود.

وی در مورد تجویز اسید فولیک قبل از بارداری ادامه  داد: برای پیشگیری از اختلالات عصبی اسید فولیک به میزان چهار تا هشت میلی‌گرم برای تمام خانم‌های باردار و در خانم‌های مبتلا به صرع مقدار چهار میلی‌گرم توسط کالج زنان و زایمان توصیه می‌شود و باید سه ماه قبل از بارداری مکمل اسید فولیک تجویز گردد.

رئیس سازمان باروری و ناباروی استان در پاسخ به سئوال دیگر مبنی بر اینکه کدام دارو در دوران بارداری برای بیماران مبتلا به صرع ارجحیت دارد، اضافه کرد: کدام دارو ارجحیت دارد مشخص نیست فعلا می‌توان گفت بهترین دارویی که بتواند تشنج بیمار را متوقف کند مناسب‌ترین انتخاب در دوران بارداری است و تنها مورد استثنا والپروات است که تراتوژنیستی آن از سایر داروهای ضد صرع بیشتر است البته در مواردی هم ممکن است شرایط دوز مورد نیاز منقسم در سه تا چهار قسمت تجویز شودو غلظت دارو از 70 بیشتر نگردد.

احمدی در پایان در مورد دارا بودن داروهای صرع به ویتامین K تاکید کرد: بسیاری از داروهای ضد صرع نظیر کاربامازپین و فنی توئین القاکننده متابولیسم ویتامین K هستند و به علت کاش فاکتورهای انعقادی وابسته به ویتامین K، نوزاد بلافاصله بعد از تولد ممکن است در معرض خونریزی شدید قرار گیرد و همین دلیل خیلی از پزشکان تجویز ویتامین K1 را به میزان 10 تا20 میلی‌گرم در روز در ماه آخر بارداری توصیه می‌کنند.

انتهای پیام/2301/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول