اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی یکتا شرق نیشابور:

ساخت نیروگاه‌ برق بدون سوخت نیازمند حمایت مسئولان است

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی یکتا شرق نیشابور گفت: اختراع تکنولوژی برتر برای ساخت نیروگاه‌های برق و موتورهای خودرو بدون نیاز به سوخت تکمیل شده است و ما نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

ساخت نیروگاه‌ برق بدون سوخت نیازمند حمایت مسئولان است

حسین غنمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از نیشابور اظهار داشت: گروه فنی و مهندسی این شرکت پس از سال‌ها پژوهش و آزمایش بر روی روش‌های مختلف مکانیکی به برترین تکنولوژی یعنی استفاده از مکانیزم هیدرولیکی دست یافته است که به‌زودی انقلابی عظیم در زندگی بشری رخ می‌دهد.

وی که دارای اختراعات به ثبت رسیده‌ای چون موتور خودرو بدون سوخت و قطار بدون موتور است، ادامه داد: در صورت حمایت مسئولان مربوطه، حاضر به عملی کردن ایده‌های مذکور هستم که به نوعی انقلاب دیگر صنعتی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی یکتا شرق نیشابور گفت: این فرآیند، مقدار نیروی وارد شده به مجموعه اصلی توان متحرک ‌الکتروموتور را تا سه برابر افزایش می‌دهد و سپس یک ژنراتور سه برابر توان خود را به چرخش در می‌آورد و پس از دریافت خروجی از ژنراتور یک ‌سوم نیرو برای ادامه روند تولید به ابتدای نیروگاه (موتورالکتریکی) برمی‌گردد و موجب ادامه حرکت مولد می‌شود و دو ‌سوم مابقی پس از تفکیک وارد شبکه مصرفی می‌‌شود.

این مخترع نیشابوری ادامه داد: این نیروگاه به هیچ‌گونه سوختی نیاز ندارد و از 100 کیلووات تا یک‌هزار مگاوات ساخته می‌شود.

غنمی تصریح کرد: گروه فنی و مهندسی شرکت با آزمایشات عملی خلاف قوانین موجود را اثبات کرده است که می‌توان از جمله آن‌ها به قانون نسبیت انیشتین، دوم ترمودینامیکی و سوم نیوتن اشاره کرد.

وی درباره مزایای نیروگاه ساخت این شرکت نسبت به نیروگاه‌های برق با سوخت فسیلی یا اتمی توضیح داد: در نیروگاه برق بدون سوخت، هیچ‌‌گونه سوختی مصرف نمی‌شود، آلودگی زیست محیطی یا خطرات احتمالی ندارد، بهای تمام شده آن 10 درصد یک نیروگاه اتمی و 30 درصد یک نیروگاه سوخت فسیلی است و زمین مورد نیاز برای ساختن آن 20 درصد نیروگاه‌های قبلی است.

این صنعت‌گر نیشابوری با بیان این‌که این شرکت آمادگی عقد قرارداد با سازمان‌ها و مراکز مختلف خصوصی و دولتی را برای راه‌اندازی نیروگاه برق بدون سوخت خودکفا دارد، عنوان کرد: این طرح هیچ‌گونه بار مالی ندارد و ما آماده ارائه تمام اطلاعات و تکنولوژی نهایی به دست آمده چه از طرق فرمول‌های علمی و چه به‌صورت ساخت نهایی هستیم.

غنمی با اشاره به این‌که این شرکت مدال‌هایی را در مسابقات بین‌المللی لهستان و چین دریافت کرده است، اظهار داشت: این شرکت بیش از 20 محصول صنعتی را تولید می‌کند.

وی توانمندی‌های این گروه را موتور خودرو بدون سوخت، سقف متحرک برقی، ماشین‌های مینی‌اسپرت و ده‌ها مورد زیربنایی در زمینه‌های مختلف اعلام کرد.

غنمی تصریح کرد: چون معنای ایده ما برای خیلی از اهالی صنعت و علم بسیار سنگین بوده و حتی واکنش منفی نیز به همراه داشته است ما به سمت تولید عملی رفتیم.

انتهای‌پیام/2202/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول