اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهر و شوراهای اسلامی اصفهان:

تعداد شهرهای اصفهان به 106 شهر رسیده است

مدیرکل امورشهر و شوراهای اسلامی استان اصفهان گفت: شهر زازران مصوبه و ابلاغیه‌اش از طریق وزارت کشور ابلاغ شده و در این دوره در مجموع 106 شهر فعالیت خودشان را آغاز خواهند کرد.

تعداد شهرهای اصفهان به 106 شهر رسیده است

محسن سعیدبخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ای از قبل پیش‌بینی شده، فعالیت شوراهای دوره چهارم از یکماه پس از مراسم تحلیف رئیس جمهور و آغاز دولت جدید باید کار خود را آغاز می‌کردند که بر اساس ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌هایی که به فرمانداران و شوراهای اسلامی شهرها ارسال شد و در تاریخ دوازدهم شهریور در سطح فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها استان اصفهان مراسم تحلیف 105 شورای اسلامی دوره چهارم انجام گرفت.

وی افزود: برنامه به این نحو بود که ابتدا پس از صحبت‌های فرمانداران و همچنین قرائت پیام وزیر کشور خطاب به شوراهای اسلامی، هیئت رئیسه سنی انتخاب شد و پس از مراسم تحلیف شوراها، هیئت رئیسه رسمی کار خود را آغاز کرده و و پس از آن به انتخاب شهرداران اقدام کرده که در سطح استان این کار در حال انجام است.

مدیرکل امور شهر و شوراهای اسلامی استان اصفهان پیرامون ابقاء شهرداران گذشته افزود: تا به امروز تعداد 24 نفر از شهرداران قبلی استان اصفهان توسط شوراهای شهر مربوطه انتخاب و در سمت خود ابقا شدند و مشغول خدمت به مردم شهر خود هستند که احکام آنان در آینده نزدیک صادر و به آنها ابلاغ خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین تعداد 43 شهر تا این لحظه سرپرست شهرداری برایشان مشخص شده و تعداد 37 نفر از شهرداران قبلی تا تعیین تکلیف شهردار توسط شورای شهر به کار خود ادامه می‌دهند.

سعیدبخش تصریح کرد: شهر کامو به عنوان یک شهر جدید دیگر در فهرست‌ شهرهای اصفهان قرار خواهد گرفت و توسط استاندار به عنوان قائم مقام شورای شهر اداره می‌شود، همچنین شهر زازران که مصوبه و ابلاغیه‌اش از طریق وزارت کشور ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه تا این لحظه 106 شهر فعالیت خودشان را آغاز کرده‌اند، افزود: امیدواریم که با یکدلی، همکاری و هماهنگی که در فضا و سطح هر شهر و شهرستانی  بوجود می‌آید و تعاملاتی که بین شوراهای اسلامی، شهرداران و همچنین مسئولان شهرستان به عمل می‌آید و همراه هم خواهند بود کار خود را آغاز و بتوانند در جهت خدمت رسانی بیش از پیش به مردم عزیز این 106 شهر استان اصفهان تلاش کنند.

این مسئول در مورد شهر جدید کامو متذکر شد: وزارت کشور برای شهر کامو ابلاغیه صادر شده است و چون پس از انتخابات شورای شهر این امر اتفاق افتاده، در حال حاضر انتخابی برای این شهر صورت نمی‌گیرد و با حکم قائم مقامی شوراها توسط استاندار اداره می‌شود تا زمان انتخابات بعدی که بتوانیم انتخابات شورای شهر را برای مردم این شهر انجام دهیم.

مدیرکل امور شهر و شوراهای اسلامی استان اصفهان در پایان اذعان داشت: شهر جدید زازران شورای آن انتخاب شدند و به عنوان شورای روستای زازران است، اما از زمانی که تبدیل به شهر بشود همان عزیزان شورای روستا می‌توانند مسئولیت شورای شهر را به عهده بگیرند.

انتهای پیام/2301/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول