اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور:

600 مقاله از 11 کشور جهان به کنگره بین‌المللی امامزادگان ارسال شده است

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور در افتتاحیه بین‌المللی امام‌زادگان گفت:‌ در مجموع 600 مقاله از سوی نویسندگان، علما و فضلا از 11 کشور جهان به کنگره بین‌المللی امامزادگان ارسال شده است.

600 مقاله از 11 کشور جهان به کنگره بین‌المللی امامزادگان ارسال شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام احمد شرفخانی عصر امروز در جمع علما و فضلا و اندیشمندان در کنگره بین‌المللی امام‌زادگان اظهار کرد: افتتاحیه و اختتامیه این مراسم در استانی برگزار می‌شود که مظهر فرهنگ و تمدن اسلامی است.

وی بیان کرد: بر خود لازم می‌دانم خدمت همه علما، فضلا و نویسندگانی که از 11 کشور جهان در آیین افتتاح اولین کنگره بین‌المللی امام‌زادگادن حضور پیدا کردند، قدردانی کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور با اشاره به اینکه باعث امیدواری است که پنجم ذیقعده روز تکریم امامزادگان در تاریخ کشور ثبت شد.

وی اذعان داشت:‌ این کنگره با 4 محور و 32 موضوع فراخوانی برای همه اندیشمندان ارسال کرد که با استقبال خوب علما و فضلا و نویسندگان سراسر جهان روبرو شد و مجموعاً 600 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.

شرف‌خانی ابراز داشت: از جمله افتخارات این کنگره رسیدن مسئولان مجموعه اوقاف به حضور مراجع عظام است.

وی در ادامه بیان کرد که تا به امروز 7 پیام از سوی مراجع آیات به این کنگره ارسال شده است.

وی در ادامه سخنان خود اشاره‌ای به پیام آیت‌الله نوری همدانی و اولین کنگره بین‌المللی امامزادگان کرد.

لازم به توضیح است که در این پیام به 5 محور و موضوع اساسی اشاره شده بود. از جمله این محورها معنا و مفهوم زیارت و میزان اهمیت آن در زندگی بود. از دیگر محورهای اشاره شده در این پیام می‌توان به علت ترک شهر و دیار خود توسط امام‌زادگان و سفر به دیار غربت اشاره کرد. از دیگر موضوعات این پیام این است که چرا امام‌زادگان محترم فقط به ایران مهاجرت کردند؟ البته مشخص است که علت آن این است که ایرانیان باهوش و معرفت خود به فضیلت و حقانیت اهل‌بیت پی بردند و بارها برای حفظ آن جانفشانی کرده‌اند. آخرین موضوع مطرح شده در این پیام این است که لازم است در هر بقعه امام‌زاده عملکرد فرهنگی، سیاسی نصب‌العین زیارت‌کنندگان قرار گیرد.

انتهای پیام/63001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول