اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در مرکز اسلامی هامبورگ مطرح کرد

نیاز حوزه به مبلغان آشنا به زبان‌های خارجی / ضرورت راه‌اندازی یک کانال تلویزیونی برای معرفی شیعه

نماینده ولی فقیه در مرکز اسلامی هامبورگ گفت: متاسفانه یک کانال تلویزیونی برای معرفی شیعه وجود ندارد و نیاز مبرم به معرفی شیعه از طریق مبلغان آشنا به زبان‌های خارجی کاملاً احساس می‌شود.

نیاز حوزه به مبلغان آشنا به زبان‌های خارجی / ضرورت راه‌اندازی یک کانال تلویزیونی برای معرفی شیعه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا رمضانی در مراسم افتتاحیه مدرسه آیت‌الله بهجت ضمن به فال نیک گرفتن افتتاح مدرسه با دهه کرامت، اظهار داشت: از تلاش‌های بی‌وقفه تمام کسانی که توانستند این مدرسه را افتتاح کنند تشکر می‌کنم و امیدوارم این مدرسه با کادر و مدیریت خوبی که دارد در دستیابی به اهدافش موفق شود.

وی با اشاره به این‌که طلاب باید به همه مطالب دین به صورت عمیق بپردازند و هیچ اولویتی در مباحث دینی وجود ندارد، گفت: طلبه باید یک دین‌دار واقعی باشد و دین را به دیگران منتقل کند و برای این‌که بتواند به این حقیقت دست یابد باید انگیزه علم‌آموزی داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در مرکز اسلامی هامبورگ با بیان این‌که علمی که یاد گرفته می‌شود باید برای خدا باشد، عنوان کرد: بعضی‌ها هدفشان از علم‌آموزی مورد توجه قرار گرفتن و یا صاحب‌نظر شدن در بحث‌ها است که مسلماً در این زمینه موفق نخواهند شد.

وی تصریح کرد: مطلوب حقیقی هر طلبه باید این باشد که معرفت و شناخت او نسبت به حق تعالی به مراتب بالا برسد و اگر یک طلبه بتواند به مرتبه حیات طیبه برسد و از طبیعت عبور کند قطعاً می‌تواند معلم خوبی شود.

رمضانی با بیان این‌که امروزه در غرب بحث اخلاق جهانی را مطرح می‌کنند، گفت: مهم‌ترین بحثی که در غرب به آن رسیده‌اند این است که باید به دنبال اخلاق باشند و در این زمینه سازمان‌هایی تاسیس شده و در سازمان ملل هم تصویب شده است و اگر ما بخواهیم به اخلاق جهانی برسیم باید از دین کمک بگیریم و تحول معنایی تنها از طریق دین محقق می‌شود.

وی با اشاره به این‌که فهم ما نسبت به دین باید عمیق و جامع باشد و نه سطحی، افزود: آنچه خدا از ما می‌خواهد حیات طیبه است و این تاکید را بزرگان ما داشته‌اند که نگاه ما به دین باید نگاه جامع باشد.

نماینده ولی فقیه در مرکز اسلامی هامبورگ گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که باید طلبه‌ها به آن توجه داشته باشند جود جوانی است و سیادت هر آدمی به اندازه جود آدمی است.

وی با بیان این‌که بعد از انقلاب اسلامی یک جنبش دینی در دنیا اتفاق افتاده است، ادامه داد: اکنون چیزی که بالفعل می‌توانم خدمت شما عرض کنم این است که غرب تشنه اسلام شیعه است و شاهدیم که غرب در مورد حوزه‌های شیعه تحقیق و بررسی می‌کند و تفاوت بین شیوه‌های درس فقه و اصول را به صورت مفصل مورد بررسی قرار می‌دهند و به جدیدترین مباحث مطرح شده در حوزه به صورت آکادمیک می‌پردازند.

رمضانی با اشاره به این‌که دین کارآمد، دینی است که به همه نیازهای انسان بپردازد و راهکارهای اصلی را ارائه کند، گفت: 2 ابهت در حوزه وجود دارد، ابهت علمی و ابهت معنوی و اگر این 2 را از هم جدا کنیم حوزه در کار خود موفق نخواهد بود و وقتی این 2 ابهت در فضای حوزه حاکم شوند جامعه یک جامعه علمی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مرکز اسلامی هامبورگ با اشاره به نیاز مبرم به آموزش زبان‌های خارجی در حوزه گفت: اگر ایران اسلامی بخواهد دین را به جهان گسترش دهد باید به همه ابعاد دین توجه کند و یکی از این ابعاد تربیت مبلغ در داخل و خارج از کشور است.

وی افزود: در سال 2050 یک سوم اروپاییان مسلمان خواهند بود و همچنین در آلمان 2 هزار و 200 مرکز شیعه و 6 میلیون مسلمان وجود دارد که نیاز مبرم به مبلغ دینی آشنا به زبان خارجه کاملاً احساس می‌شود.

انتهای پیام/2258/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول