اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مؤسسه سیره شهدای قم:

حرکت انقلاب اسلامی به الگویی بی‏‌بدلیل در جهان تبدیل شد

عضو مؤسسه سیره شهدای قم گفت: حرکت انقلاب اسلامی در پیشبرد اهداف اسلام ناب و مبارزه با استکبار الگویی بی‌بدلیل در جهان بوده که استکبار را به شدت عصبانی و سرخورده کرده است.

حرکت انقلاب اسلامی به الگویی بی‏‌بدلیل در جهان تبدیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری ظهر امروز در یادواره 195 شهید دولت در شاهرود که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولان در گلزار مطهر شهدای شاهرود برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و صدها هزار شهید انقلاب و دفاع مقدس، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به برکت خون هزاران هزار شهید به ثمر رسیده و همچنان ادامه دارد و باید همگان قدردان این فداکاری‏ها باشیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران برای احقاق حقوق همه آزادی‌خواهان و مظلومان و احیای ارزش‌های اسلامی و الهی برپا شده است و در این راه اقشار مختلف مردم خون خود را فدا کرده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه قم با اشاره به انقلاب‏‌های رخ داده در منطقه و تحولات مصر، عنوان کرد: انقلاب اسلامی به فرموده امام راحل (ره) صادر شد و آزادی‌خواهان دنیا امروز بیدار شده و برابر ظلم و جور به پا خاسته‏‌اند و انقلاب‌های مختلفی در کشورهای اسلامی رخ داده است.

آقامیری تصریح کرد: انقلاب‌های رخ داده اگر می‌خواهند ثمر داشته باشند، باید از رهبری واحد تبعیت کنند و اهداف و راهبردهای انقلاب در مباحث مختلف روشن باشد تا انقلاب به نتیجه برسد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه انقلاب مصر به بی‏راهه رفت و همین باعث شد تا دوباره در درون این انقلاب شقاق پیش آید و فرصت‌طلبان وارد میدان و باعث دگرگونی انقلاب شوند و آن را از اهداف اولیه‌‏اش دور سازند.

عضو مؤسسه سیره شهدای قم با بیان اینکه خون شهدا باعث تقویت و قوام انقلاب و اسلام است، گفت: درگیری‌هایی که امروز در مصر، عراق، لبنان و سوریه شاهد هستیم، برای مقابله با اسلام واقعی و ناب بوده و تلاش استکبار برای غلبه اسلام آمریکایی در جهان است.

آقامیری بیان کرد: چیزی که امروز در جهان شاهد هستیم، تشنگی همگانی دنیا برای عدالت، معنویت، صلح و آرامش است و این‏ها جز با توکل و ایستادگی برابر ظالمان و بدخواهان جهان محقق نمی‌شود.

وی تأکید کرد: امروز انقلاب اسلامی منادی اسلام ناب در جهان است و هر کشوری که با ایران همراه باشد، قطعاً مورد هجمه دشمنان خواهد بود؛ چرا که آنها نمی‌خواهند قدرت ایران در جهان سرایت و تأثیری داشته باشد.

این مراسم با حرکت نمادین گروه دوچرخه‏‌سواری و موتورسواری کارکنان دولت از پارک شهدای محراب به سمت گلزار شهدا و غبارروبی آنجا و نواختن موزیک توسط رزم‏‌نوازان لشکر 58 تکاور ذوالفقار در محل گلزار مطهر شهدا آغاز شد.

برپایی زیارت عاشورا و سینه دور معرف رزمندگان شاهرود در دوران دفاع مقدس و همچنین قرائت زیارت عاشورا و دعای کمیل از دیگر برنامه‏‌های این یادواره شهدا بود که مورد استقبال شرکت‏‌کنندگان و به خصوص خانواده معظم شهدا قرار گرفت.

برگزاری شب خاطره با حضور سرداران و فرماندهان گردان کربلای شاهرود در دوران دفاع مقدس و اجرایی نمایش‌های کوتاه با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های اجرایی این یادواره شهدا بود.

لازم به ذکر است؛ این یادواره به همت پایگاه عاشقان ولایت بسیج مدیران حوزه مقاومت ادارات الحدید و ستاد بزرگداشت هفته دولت شهرستان شاهرود برگزار شد.

انتهای پیام/2249/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول