اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مازندران در شورای اصناف کشور خبر داد

اشتغال 8 میلیون ایرانی در واحدهای صنفی/700 هزار واحد پروانه ندارند

نماینده مازندران در شورای اصناف کشور با اشاره به وجود بیش از 2 میلیون واحد صنفی با پروانه کسب و کار و بیش از 700 هزار واحد صنفی بدوم پروانه در کشور، گفت: 8 میلیون از شاغلان کشور در واحدهای صنفی مشغول به کار هستند.

اشتغال 8 میلیون ایرانی در واحدهای صنفی/700 هزار واحد پروانه ندارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، احمد علی قبادیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران سوادکوه در نشستی خبری با اشاره به وجود بیش از 2 میلیون واحد صنفی با پروانه کسب و کار و بیش از 700 هزار واحد صنفی بدوم پروانه در کشور، گفت: 8 میلیون از شاغلان کشور در واحدهای صنفی مشغول به کار هستند.

نماینده مازندران در شورای اصناف کشور با بیان اینکه در دولت‌های نهم و دهم از ظرفیت اصناف در توسعه اقتصادی کشور استفاده نشد، افزود: مدیریت شورای اصناف کشور موجب نتایج دور از انتظار برای اصناف و تشکل‌های صنفی شده است.

وی با انتقاد از اینکه در تدوین برنامه پنجم توسعه کشور جایگاه مناسبی برای اصناف دیده نشده است، خاطرنشان کرد: عدم حضور شورای اصناف به عنوان عضو شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی موضوع ماده 77 با حضور 2 میلیون و 700 صنف به دلیل ضعف هیئت رئیسه شورای اصناف بوده است.

قبادیان با اشاره به طرح اصلاح قانون نظام صنفی در کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و تغییر 60 ماده از 96 ماده آن خواستار حضور پررنگ شورای اصناف کشور در این تغییرات شد و تصریح کرد: منابع مالی پایدار برای جذب نیرو و پرداخت حقوق و مسائل آموزشی و تامین نرم افزاری و سخت افزاری در اولویت فعالیت‌ها قرار گیرد.

عضو شورای اصناف استان مازندران با تقدیر از برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم توسط مجامع امور صنفی، گفت: توانمندی‌های اصناف برای توسعه اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه عملکرد شورای اصناف کشور در حد انتظار ما نیست، تصریح کرد: افزایش تسهیلات پرداختی و کوتاه کردن فرایند اخذ تسهیلات باید مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد.

انتهای پیام/86015/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول