اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

بیش از 200 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در سمنان پرورش داده می‏‌شود

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تکثیر و پرورش سالانه بیش از 200 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در استان سمنان خبر داد.

بیش از 200 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در سمنان پرورش داده می‏‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مسعود مهدوی افزود: تولید ماهیان زینتی در استان سمنان هر سال از رشد 20 درصدی برخوردار است و با توجه به روند رو به رشد و علاقه‏‌مندی شهرنشینان به این صنعت، در آینده شاهد شکوفایی این بخش در استان سمنان خواهیم بود.

وی گفت: یکی از مزیت‏‌های استان سمنان در پرورش ماهیان زینتی، نزدیکی به بازار بزرگ مصرف آبزیان زینتی یعنی تهران است و از سویی با توجه به اقلیم آب و هوایی استان سمنان، هزینه گرمایشی تولید این ماهیان در استان سمنان نسبت به استان‏‌های سردسیر کمتر است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تهیه اکواریوم از ماهیان زینتی را برای محل زندگی در واقع ورود طبیعت به محیط خانواده و بهترین سرگرمی برای کودکان و نوجوانان و توجه کمتر به بازی‏‌های رایانه‌‏ای دانست.

مهدوی ماهیان زینتی تولید و عرضه شده در استان سمنان را از جهات مختلف شامل ماهیان آب‏‌های شور و شیرین، زنده‌‏زا و تخم‏‌گذار، گیاه‏‌خوار، همه‏ چیزخوار و گوشت‏‌خوار ذکر کرد و افزود: گونه‏‌های اسکار، سوارتر، فلاور، گوپی، مولی، آنجل از عمده گونه‏‌های ماهیان زینتی پرورشی در استان سمنان هستند.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: پرورش ماهیان زینتی یکی از شغل‏‌های زودبازده و اقتصادی بوده و به راحتی در محیط‌‏های سکونت امکان‏‌پذیر است و به ازای هر 30 تا 25 هزار قطعه یک شغل مستقیم و یک شغل غیرمستقیم ایجاد می‏‌شود.

مهدوی ایجاد شهرک (مجتمع) ماهیان زینتی در استان سمنان را یکی از برنامه‏‌های شیلات سازمان ذکر کرد و افزود: پشتیبانی از تولیدکنندگان ماهیان زینتی، صدور مجوز ماهیان زینتی، تخصیص تسهیلات بانکی به متقاضیان این صنعت، برگزاری کلاس‏‌های آموزشی و ترویجی برای ارتقای دانش متقاضیان فعالیت در حوزه ماهیان زینتی از دیگر برنامه‏‌های این مدیریت است.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول