اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

جاری شدن آب رودخانه بالیقلو مانع مرگ این رودخانه می‌شود

شهردار اردبیل گفت: جاری شدن آب به میزان 700 تا 800 لیتر در ثانیه در رودخانه بالیقلو اردبیل مانع از مرگ این رودخانه و از بین رفتن جلبک‌های آن می‌شود.

جاری شدن آب رودخانه بالیقلو مانع مرگ این رودخانه می‌شود

صدیف بدری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: قرار بود که با مشارکت امور آب این میزان آب مورد نیاز در بستر رودخانه جاری شود که فعلاً برای شرکت آب منقطه استان مقدور نیست.

وی عنوان کرد: گزینه دوم ما برای از بین بردن جلبک‌ها و خزه‌ها در این رودخانه رهاسازی ماهی‌های جلبک‌خوار مانند کپور و آمور است.

شهردار اردبیل افزود: در این زمینه با شیلات و محیط زیست وارد رایزنی شدیم تا بتوانیم از این طریق مشکل رودخانه بالیقلو را برطرف کنیم.

بدری ادامه داد: برای فضاسازی حدود 50 متر آب‌نما در بالیقلوچایی اقدامات لازم انجام شده است.

این مسئول تصریح کرد: هیچ مشکل بهداشتی در این رودخانه وجود ندارد و محیط زیست و بهداشت شایعه مشکل بهداشتی و بیمار شدن کارگران مشغول در این رودخانه را تایید نکرده‌اند اما ممکن است در کار اتفاقاتی بیفتد که منجر آسیب بدنی کارگران شوند.

شهردار اردبیل یادآور شد: به‌سازی این رودخانه در فاز دوم به سمت میدان توحید در حال انجام است و ساماندهی از میدان قدس تا پل عطایی در مرحله آگهی و واگذاری به پیمانکار است.

بدری ابراز داشت: بر این اساس 350 متر از کار بهسازی طول رودخانه در این مسیر به پیمانکار واگذار می‌شود.

وی تاکید کرد: بهسازی در مسیر میدان توحید از سوی دو پیمانکار در حال انجام است که پروژه نماسازی پیشرفت 60 درصدی داشته و دیگر قسمت‌ها نیز از پیشرفت 20 درصدی برخوردار است.

شهردار اردبیل طول رودخانه را 7 کیلومتر اعلام کرد و گفت: تا پایان امسال عملیات بهسازی نصف این مسیر کامل می‌شود.

بدری در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل عنوان کرد: برای سال جاری یک میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار در نظر گرفتیم چرا که معتقدیم بهسازی این رودخانه در زیباسازی و هم در منظر شهری تاثیرمثبتی دارد به طوری که هم اکنون این منطقه به تفرجگاهی برای شهروندان تبدیل شده است.

انتهای پیام/62005/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول