اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت برق منطقه‌‏ای سمنان خبر داد

شناسایی 14 نقطه مناسب برای احداث نیروگاه بادی در استان سمنان

سرپرست شرکت برق منطقه‏‌ای سمنان گفت: 14 منطقه مناسب جدید برای احداث نیروگاه بادی در استان سمنان شناسایی شد.

شناسایی 14 نقطه مناسب برای احداث نیروگاه بادی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سید علی‏‌اکبر صباغ ظهر امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پروژه سایت‏‌یابی نقاط منتخب به منظور نصب دکل بادسنجی و انتخاب سایت‏‌های مناسب، برای احداث نیروگاه بادی در استان سمنان با هدف برداشت داده‌‏های مورد نیاز انجام شده است.

سرپرست شرکت برق منطقه‌‏ای سمنان با اشاره به استفاده از تکنولوژی CFD در انجام محاسبات این پروژه، نتایج حاصله را دارای دقت بسیار خوبی دانست و افزود: بر این اساس، 14 منطقه با توجه به اطلس باد، شناسایی و با در نظر گرفتن فاصله آن‌ها با خطوط انتقال نیرو و مناطق حفاظت شده، اولویت‏‌بندی شده‏‌اند.

حسین رضایی، دبیر کمیته فنی مولدهای مقیاس کوچک و انرژی‏های تجدیدپذیر شرکت برق منطقه‌‏ای سمنان نیز در این خصوص گفت: در این پروژه که توسط شرکت مهندسی سرزمین باد صبا (SBSenergy) با همکاری شرکت WindSim از کشور اتریش انجام شده است، اطلس باد در ارتفاع 80 متر برای مناطقی از استان سمنان که میانگین سرعت باد در آن‌ها حداقل 5,5 متر بر ثانیه است با استفاده از داده‏‌های باد ناسا (NASA-MERRA) و «مدل‏سازی دینامیک سیالات محاسباتی (CFD)» تهیه شده است.

وی عنوان کرد: سپس دقت آن با استفاده از داده‏‌های ثبت شده توسط ایستگاه‏‌های بادسنج نصب شده در استان سمنان و اطلس باد تهیه شده و توسط سازمان انرژی‏های نو ایران (سانا) مورد ارزیابی قرار گرفت که نتایج حاصل، بر دقت خوب مطالعات انجام شده صحه می‏‌گذارد.

دبیر کمیته فنی مولدهای مقیاس کوچک و انرژی‏‌های تجدید‏پذیر شرکت برق منطقه‏‌ای سمنان افزود: با توجه به نتایج به دست آمده بهترین نقاط برای نصب دکل بادسنج بر اساس پارامترهای میانگین سرعت باد، فاصله از خطوط انتقال نیرو، توپوگرافی منطقه، گرادیان سرعت باد، توربولانس و مولفه عمودی سرعت باد شناسایی و اولویت‏‌بندی شده‌‏اند.

انتهای پیام/2249/م20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول