اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجلس:

آیت‌الله طاهری‌خرم‌آبادی مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آیت‌الله سید‌ حسن طاهری‌خرم‌آبادی یک عالم ربانی و مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود.

آیت‌الله طاهری‌خرم‌آبادی مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد؛ حجت‌الاسلام سید‌ محمدحسن ابوترابی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله طاهری‌خرم‌آبادی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: این مصیبت بزرگ را به محضر آحاد مردم شریف لرستان، بیت شریف، جامعه روحانیت و مردم خرم‌آباد و به ویژه فرزندان این عالم بزرگوار تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: این ضایعه اسفناک را به داماد آیت‌الله طاهری‌خرم‌آبادی، حجت‌الاسلام سید‌مجتبی طاهری‌خرم‌آبادی نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در لرستان و همه مردم این استان تسلیت عرض می‌کنم.

ابوترابی‌ اظهار داشت: امروز حوزه علمیه مقدسه قم، جامعه روحانیت، مردم استان لرستان دستور ارتحال عالم ربانی و مجاهد خستگی‌ناپذیر و بازوی توانمند بنیانگذار امام و رهبری یعنی حضرت آیت‌الله حاج سید‌حسن طاهری‌خرم‌آباد به سوگ نشسته و سه روز عزای عمومی در این استان اعلام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی محور وحدت و پیوند مردم شریف و انقلاب اسلامی بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در مکتب اهل بیت پرفروغ‌ترین مشعل عقل و اندیشه است.

ابوترابی تصریح کرد: در سایه حیات عقلانی است که بشر می‌تواند قله‌های بلند علم را فتح کند.

وی با بیان اینکه عقل پرورده شده با علم است یادآور شد: امام صادق (ع) می‌فرمایند پشتوانه هر انسان اراده و تصمیمی باید باشد که براساس اندیشه و خرد است و ما به دنبال انسان‌هایی هستیم که در اندیشه شخصیت تربیتی عقل، اندیشه و علم را گره بزنند.

این مسئول گفت: علم و حلم دانش انسان را متواضع و فروتن می‌کند و به مراتب بر صبر او می‌افزاید و از متن جامعه اسلامی فاصله نمی‌گیرد.

ابوترابی ابراز داشت: علم و حلم باعث می‌شود که پیوند انسان با توده‌های مردم ارتقاء یابد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پشتوانه هر اراده و تصمیمی باید اندیشه و خرد باشد که این ویژگی یک جامع تربیت‌یافته در مکتب اهل بیت است.

وی عنوان کرد: در طول حیات این انسان انحراف بر زاویه از حق را نمی‌بیند و همواره در کنار حق ایستاده و ثابت‌قدم است.

ابوترابی افزود: روحانیت تربیت‌شده در مکتب امام صادق(ع) از این جایگاه برخوردار هستند، زیرا شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله طاهری‌خرم‌آبادی نزد مردم آنقدر احترام دارند که همه دنیا به ویژه ملت ایران در مراسم تشییع پیکر پاک این عالم ربانی این حضور را مشاهده کرده‌اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: روحانیت شیعه به عقلانیت و دانش شناخته شده و هویت ما با اقتدار علمی حوزه‌های علمیه گره خورده است.

وی با بیان اینکه علمای فرهیخته ما نماد عقلانیت بوده‌اند اذعان داشت: میرزای شیرازی اساس استعمار را در کشور متزلزل کرد که این متأثر از بصیرت، عقلانیت و فهم سیاسی او بوده است.

انتهای پیام/2304/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول