اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نجفی به شایعات پایان داد

توضیح مدیرعامل منطقه‌ آزاد ارس درباره استاندار شدن

مدیرعامل منطقه آزاد ارس درخصوص شایعاتی مبنی بر احتمال مدیریت بر استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: همانگونه که پیش از این نیز در رسانه‌ها اعلام کرده‌ام چنین اخباری صرفا پیش‌‌بینی‌ها و رایزنی‌های محافل مختلف در استان بوده است.

توضیح مدیرعامل منطقه‌ آزاد ارس درباره استاندار شدن

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد ارس، صادق نجفی در نشستی با سرمایه‌گذاران منطقه آزاد ارس اظهار کرد: با توجه به اهمیت منطقه آزاد ارس در توسعه شمال‌غرب کشور و استان آذربایجان‌شرقی توسعه منطقه آزاد ارس اولویت اول ما در توسعه آذربایجان است.

وی در پاسخ به سئوالات مکرر سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی و صنعتی منطقه آزاد ارس در خصوص شایعاتی مبنی بر احتمال مدیریت بر استانداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: همانگونه که پیش از این نیز در رسانه‌ها اعلام کرده‌ام چنین اخباری صرفا پیش‌‌بینی‌ها و رایزنی‌های محافل مختلف در استان بوده و اولویت خود من خدمت در منطقه آزاد ارس است.

نجفی با تشریح اقدامات انجام یافته در حوزه‌های مختلف در منطقه آزاد ارس افزود: روند رو به رشد توسعه منطقه آزاد ارس نویدبخش آینده بسیار درخشان برای آن بوده و روزهای بسیار پرباری در انتظار مردم و سرمایه‌گذاران منطقه و استان است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در جمع سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع در ارس مناطق آزاد را راهی برای توسعه پایدار تولید و صنعت دانست و توسعه ارس را عاملی برای تغییر دیدگاه‌ها نسبت به مناطق آزاد بیان کرد.

وی با اشاره به موفقیت‌های اخیر در توسعه صنایع مختلف، سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، عملیاتی سازی نواحی سه گانه منطقه و همچنین اجرایی شدن قانون کالای همراه مسافر، اعتماد دوسویه بین مسؤلان و مردم را امری مهم در توسعه و آبادانی دانست و گفت: رمز پیروزی ما ایجاد اعتماد متقابل است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: هم اکنون پروژه تصفیه‌خانه آب شرب جلفا با اعتباری بالغ بر 160 میلیارد ریال در حال انجام بوده و تا هفت ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

نجفی با بیان اینکه در پنج ماه نخست سال‌جاری حدود 400 میلیارد ریال برای تامین زیرساخت‌های لازم در منطقه آزاد ارس هزینه شده است، گفت: زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی تامین شده است و هم‌اکنون با تعریف سایت‌های جدید صنعتی از جمله سایت صنعتی 300 هکتاری زیرساخت‌های این مناطق نیز در حال تامین و توسعه است.

وی از افتتاح چندین واحد تولیدی صنعتی و آغاز احداث ده‌ها واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی این منطقه در روزهای آتی خبر داد.

حل مشکلات سرمایه‌گذاران بدون واسطه و با اشتیاق

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست با سرمایه‌گذاران منطقه آزاد ارس حل مشکلات سرمایه‌گذاران را وظیفه‌ای خطیر و مهم دانست و گفت: برای ارتباط آسان دفاتر ما در شهرستان‌های مرند و جلفا و یا در مجلس و ارتباط تلفنی نیز در اختیار عموم مردم و به خصوص سرمایه‌گذاران است.

محمد حسن‌نژاد با اشاره به لزوم تامین مسیرها و امکانات لازم برای تردد آسان گردشگران و سرمایه‌گذاران به منطقه آزاد ارس افزود: اصلاح مسیر جاده راه آهن تبریز جلفا و افزایش سرعت از 60 کیلومتر به 160 کیلومتر و اتمام فرودگاه ارس در سال‌جاری و انجام پروژه دوبانده کردن جاده جلفا به مرند که بخشی از آن به همت سازمان منطقه آزاد در حال انجام است، تردد به منطقه آزاد ارس را آسان‌تر از گذشته امکان‌پذیر می‌کند.

انتهای پیام/60001/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول